onsdag 9. juni 2021

You have your choices. And these are what make man great, his ladder to the stars

Jeg dro ikke på IKEA i går. Orket liksom ikke å forlate huset, og siden det å dra på IKEA ikke var noe jeg måtte gjøre, så gjorde jeg ikke det. I stedet satt jeg og prøvde å lage oversikt over hvordan jeg skulle sette av penger til sparing og investering denne måneden. Jeg får ferielønn denne måneden, og da blir det litt ekstra inntekt enn det som er til vanlig. Så jeg kan i utgangspunktet sette av veldig mye mer til sparing. Men jeg innså at hei, jeg skulle jo prøve å leve litt også. I starten av juli har jeg en uke turnusfri, og jeg kom på at Marble skal ha ferie i juli. Så jeg hørte med henne om hun ville reise noen steder innenlands sammen. Nå er den foreløpige planen at vi skal gå på fjelltur. Det er et relativt høyt og luftig fjell, samt en ganske lang fjelltur også. Så jeg har vurdert om jeg ikke skulle kjøpt meg fjellsko. Vanligvis går jeg med helt vanlige joggesko i fjellet, og det går som regel veldig greit. Men så har de aller fleste fjellene jeg har gått i, hatt ganske greit terreng. I fjor gikk jeg en fjelltur hvor det absolutt hadde vært til fordel å ha fjellsko. Jeg går ikke i fjell så ofte i og med at jeg ikke bor i nærheten av fjell, men når jeg er i nærheten av fjell, så blir det som regel alltid en fjelltur. Kan jo også bruke skoene generelt til turer i skog og mark. Så det virker ikke helt ut som det er et merkelig kjøp for min del. Jeg får se, det er litt under en måned til jeg skal på tur. Skal innom kjøpesenteret i morgen, så jeg får ta meg en titt. I og med at jeg satt inne for det meste i går, så har jeg brukt hele dagen min i dag på å sitte ute. Jeg har testet den nye solkremen til kroppen, og hittil er jeg litt usikker. Kjøpte en litt mer miljøvennlig tube, men innpakningen har påvirket evnen til å få ut produkt. Så det er litt kjipt. Jaja. Jeg leste en av disse Adrian Mole bøkene. Den var veldig artig, men midt i boken fikk jeg melding om at jeg hadde mottatt pakke med bøkene jeg har bestilt. Jeg eier Angels av Marian Keyes fra før av, men den er oversatt til norsk, og er i tillegg en forkortet versjon. Det vil si at jeg egentlig aldri har fått lest hele boken. Så jeg er veldig spent på det! Watermelon eide jeg i en sånn hardback versjon, men jeg foretrekker paperback. Jeg hadde vel igjen en norsk oversettelse, så den stod på listen over bøker jeg ville erstatte. The Rosie Effect har jeg også eid, men i en veldig stor versjon. Det er så utrolig upraktisk for min del å ha en gigantisk bok, for det gjør det veldig tungt å ligge og lese bok. Jeg har fortsatt flere bøker på listen som jeg ønsker å erstatte, men jeg har bestemt meg for at det får vente litt til. Ulempen med paperbacks er at de er mer skjøre. Så jeg har hatt og har et par bøker hvor det er deler av boken som egentlig har falt ut. Derav listen min med oversikt over bøker jeg ønsker å erstatte. I dag tror jeg faktisk at jeg har fått årets første myggestikk. Jeg er litt usikker på om det faktisk er mygg, for selv om myggen absolutt har kommet seg på plass, er jeg ikke sikker på om det er stikkmygg. De siste døgnene har jeg egentlig sovet ganske dårlig, og jeg ville da tro at det betød at jeg ble veldig trøtt og skulle sovne tidligere. Men i går var jeg våken til halv to, så den hypotesen kan nok avkreftes. Kanskje det er i natt at jeg skal sove som et barn. Man kan jo håpe!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar