mandag 7. juni 2021

I couldn't play pretend and I'm sorry that you had to pay the consequences

Hadde på følelsen av at jeg jinxet meg selv i det jeg skrev at jeg var heldig med været. Jeg er jo så flink til å jinxe meg selv, at jeg burde ikke være overrasket lenger. I dag var det en tidsperiode hvor himmelen åpnet seg og regnet styrtet ned. Jeg planlagte dagen min etter hvordan været skulle bli, og jeg er skikkelig glad for at jeg planla å dra hjem før det skulle skje. Jeg våknet tidligere enn jeg hadde lyst til i dag, også nektet kroppen å sovne igjen. Så jeg er litt ekstra trøtt i dag, men det gjør intet. Etter frokost dro jeg på kjøpesenteret for å returnere buksen jeg kjøpte forrige uke, også dro jeg på leting etter jeansshorts. Men det var litt merkelig fordi jeg fant veldig få jeansshorts i butikkene, og de fleste shortsene jeg prøvde på var ikke min smak. Tanken slo meg at jeg bare skulle kjøpe en sånn midlertidig shorts-- men jeg vil ikke kjøpe midlertidige plagg. I stedet for shorts, fant jeg jeans. Akkurat nå finnes det så mange ulike typer jeans som er trendy, og det gjør meg glad med den store variasjonen. For et par uker siden fant jeg et par jeans i to ulike toner via Asos. Jeg falt pladask, og den endte opp på ønskelisten min. Grunnene til at jeg ikke har bestilt buksen ennå, er 1. jeg har ikke helt oversikt over de nye reglene på toll og moms. 2. Jeg har bestilt en vintage bukse som jeg venter på, og jeg ønsket å motta den først før jeg gjorde ett nytt jeanskjøp. Men gjett hvor glad jeg ble da jeg gikk inn på Gina Tricot og fikk øye på ett par jeans i to toner? Pleier egentlig ikke å handle der noe særlig, men i letingen etter jeansshorts, gikk jeg innom der også. Jeg hadde absolutt ikke trengt et nytt par jeans nå som temperaturene er ganske høye. Men jeg var livredd for at de skulle bli utsolgt, og at jeg aldri ville finne de igjen. Så nå har jeg nye jeansbukser men ikke shorts. Jeg ble også overrasket over å se et par sko som jeg også har på ønskelisten min i butikk. Dessverre hadde de ikke min størrelse, men det er så lenge siden jeg har hatt en suksessfull shoppingtur, hvor jeg har funnet ting jeg faktisk er interessert i. Jeg har nemlig lyst på lyse joggesko, siden jeg egentlig ikke orker å gå i annet enn joggesko om dagen. Mine Vans og Adidas sneakers ligger for det meste ubrukt siden føttene mine har behov for mer støtte om dagen. Jaja, jeg orker ikke å forhaste meg med skokjøp. Jeg har ikke noe imot regnværet som har kommet. Etter mange soldager, så får jeg nesten litt ro i kroppen når det regner. Jeg hater når det er stor brannfare, for det føles ut som om alt på nyhetene omhandler branner. Også er jeg en sånn person som føler at jeg er nødt til å utnytte soldager når jeg har fri. Så jeg blir på en måte kun sittende ute i sola hele dagen. Derfor gjør det meg ikke noe med et par regndager-- da gjør jeg litt andre ting som for eksempel å dra på shopping i dag. Det var også ganske få mennesker på kjøpesenteret, så jeg traff full blink i dag. I morgen er ønsket å dra på IKEA. Gleder meg til det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar