søndag 13. juni 2021

still got your things here, and they stare at me like souvenirs

Herregud, gårsdagen er noe av det artigste jeg har vært med på lenge. Vi startet klokken ett. Jeg møtte en av legene på veien, så vi tok følge. Etter å ha situert oss i parken, startet konkurransene og alkoholen relativt raskt. Det var veldig gøy å se hvor kreative alle hadde vært med kostymer, og jeg må innrømme at jeg var for opptatt av meg selv og mitt eget lag til å få med meg alt som skjedde hos de andre lagene. Jeg tror det hadde vært gøy å bare være tilskuer, og tilskuere hadde vi mange av! Jeg lo så mye at kinnene ble vonde til tross for at mitt lag havnet nederst på listen. Det var så utrolig gøy med konkurransene, men så er også kollegene mine en morsom gjeng også. Vi er en gjeng med veldig mange forskjellige personaliteter og væremåter. Jeg tror ikke jeg er en særlig touchy-feely person av meg, og jeg tror i utgangspunktet ikke at noen av vennene mine er det heller. Så det er ikke en kommunikasjonsmetode jeg er vant til. Så jeg blir alltids overrasket når jeg møter mennesker som er sånn. Jeg har merket at flere av kollegene mine er sånn, og det virker som om enkelte ikke aner hva personlig rom er. Men jeg har på en måte ikke noe i mot det, for jeg vet at alle er forskjellige. Gårsdagen førte riktignok til at jeg har fått vite litt mer enn det jeg kanskje ønsket å vite om kollegene mine, hvilket er litt typisk drikkeleker. Men altså, for en gøyal dag/kveld. Etter ni timer med gjengen, sa jeg farvel. Jeg ble så innmari kald og klarte ikke å få varmen tilbake i kroppen, så da var det bare å reise. På bussturen hjem klarte jeg å få tre myggstikk. Det var så sykt irriterende, men det hjalp litt med å få tatt meg en dusj og smurt stikkene med Eurax-salve. Jeg endte opp med å legge meg litt sent, for jeg begynte plutselig å se på turnusen min, fordi jeg trodde jeg skulle jobbe på mandag. Har nemlig fått en papirkopi av turnusen min fremover, og jeg har ordnet timeplanen min deretter. Men da jeg logget meg inn for å sjekke hvem jeg skulle jobbe med på mandag, så stod ikke navnet mitt på arbeidslisten. Også innså jeg at det flere datoer som ikke stemmer overens med papirkopien. Og det er krise, for da skjønte jeg at jeg kanskje ikke har turnusfri i juli likevel. Jada, gjett hvem som skal jobbe den uken? Jeg. Heldigvis er det kun snakk om to vakter som jeg må få byttet, men i og med at det er sommerferie, så er det mindre mennesker å ta av. Det føles liksom ut som om alle som jobber i sommer er de man har å gå på. Så jeg var ganske stresset da jeg la meg. I dag har jeg fått bekreftet at papirkopien er feil, men jeg har snakket med en kollega som har sagt ja til å bytte vakter. Tror det skal kunne løse seg, men jeg har hatt dårlig erfaring med å prøve å bytte vakter tidligere. Så inntil da er jeg nok litt stresset for at ting skal gå opp. Jeg prøver å tenke på at det ikke er verdens ende. Tror at jeg i hvert fall får byttet den ene vakten, og da må jeg i så fall bare bestille meg ny flybillett og reise hjem litt tidligere. Ja, får prøve å tenke litt på løsninger fremfor å ta sorger på forskudd. Hadde egentlig printet ut ny oversikt over ukene fremover til jeg har ferie, men nå er jo alt feil. Det eneste jeg vet helt sikkert er at jeg har fri i morgen, og skal på jobb på tirsdag. Jeg sov ganske lite i natt, og det føles ut som om jeg bare sover mindre og mindre. Våknet og var veldig støl. Hadde nemlig en skikkelig god treningsøkt på fredag. Jeg svettet ordentlig og kjente det i musklene. Slutten av økten ble avbrutt av at jeg satt og bestilte billetter og snakket med Marble via meldinger, mens jeg samtidig hadde en telefonsamtale med Lynx om reise dit og billetter. Så de siste dagene har egentlig gått i å ordne med billetter til reiser i sommer. Det ser ut som om det skal bli regn fremover, så jeg hadde egentlig litt lyst til å sitte ute og nyte solen i dag. Men det er blitt ganske overskyet, og jeg vet ikke helt om jeg faktisk har lyst til å sitte ute. Tror det heller er den tanken igjen om at jeg er nødt til å sitte ute når sola er ute. I går var jeg ute hele dagen, dog mye i skyggen. Så det går fint at det er blitt overskyet. Jeg har sett finalen av Norges Tøffeste i dag, og begynte på første episode av sesong to. Det var så utrolig hvor annerledes produksjonen var, og jeg kjente med en gang at jeg mistet interessen i løpet av første episode. Så det gadd jeg ikke å se noe mer av. Tror dagen bare går til å slappe av siden jeg har fri i morgen. Jeg var ganske flink til å ikke drikke for mye alkohol i går, selv om det alltid blir litt mer. Ja, det ble et par shots selv om jeg hadde bestemt meg for å slutte med det. Men det var hovedsakelig en del av konkurransene. Så jeg føler meg ikke så aller verst i dag. Men siden jeg har sovet såpass lite, så føler jeg meg likevel sliten. Så da skal jeg nyte den siste biten av ferieuken min. Og for en fin ferieuke det har vært altså!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar