torsdag 17. juni 2021

Strawberries on a summer evening. Baby, you're the end of June

Da har jeg fått den ordentlige turnusen min. Herregud jeg kommer ikke over at jeg klarte å klusse ting til. Det minner meg egentlig om mine to eldre søstre, ikke meg. Jeg har riktignok klart å holde unna sorgene, og har i stedet bare manifestert at alt skal ordne seg. Og det ser ut som om det faktisk har fungert! Har fått byttet den ene vakten, og nå skal jeg legge inn en forespørsel om å bytte den andre vakten. Forhåpentligvis er alt ordnet innen i morgen. Det hadde vært fint å kunne puste lettet ut. Første dag tilbake på jobb startet med at jeg ble vekket av noe helikopteraktivitet klokken fire. De holdt på i nesten en time, og jeg aner fortsatt ikke hvorfor de fløy frem og tilbake. Heldigvis var første vakten fantastisk. Det var rolig og jeg følte jeg stort sett alltid hadde kontroll. Andre vakt ble litt mer slitsom, mest fordi jeg hadde med meg noen på opplæring. Det var to stykker som byttet plass liksom, så jeg gikk en omvisningsrunde to ganger. Til slutt føltes det litt ut som om jeg leste et manus. Jeg har klart å miste min favoritt scrunchie. Den ligger trolig i bukselommen på uniformen jeg kastet til vask. Det er litt irriterende, men ikke verdens undergang. Nå har jeg endelig overført penger til sparing og investering, også har jeg bestilt flybilletter til Lynx og co. Det er liksom to ting som har stått på listen over ting å få unnagjort, spesielt flybillettene siden Lynx har mast såpass mye angående det. Jeg er ikke typen til å stresse veldig med sånne greier, og det er nok sikkert en stund til jeg bestiller billetter bort til Volla og Mog. Apropos Volla og Mog lagde jeg soppstuing i dag. Den var veldig vellykket. Gleder meg til å plukke sopp til høsten, og jeg håper på masse kantareller. I dag har jeg hatt fri, og jeg stod opp ganske tidlig fordi kroppen min er blitt vant til det. Fikk vasket tøy veldig tidlig, også dro jeg for å handle dim sum og hente pakke. Nå venter jeg bare på pakken med fjellskoene mine! Gleder meg og håper inderlig at de passer på foten. Det har vært ganske fint vær ute i dag, så jeg satte meg litt ute. Det føltes ekstra viktig ut å nyte solen når jeg vet at det blir et par regndager nå. Nå skal jeg ta og dusje av meg solkrem før jeg legger meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar