fredag 11. juni 2021

You won't let anybody close. That high five is all you got

Begynte å se på årets sesong av Norges Tøffeste i går. Jeg vet allerede hvem som vinner, men fy søren så forbanna jeg ble av å se oppførselen hans i går. Følte jeg var helt på Victoria sin side, og sinnet satt faktisk så langt inni meg at jeg fortsatt var sint da jeg la meg. Det kan godt hende jeg har helt andre tanker når jeg har sett igjennom hele sesongen, men fy fader. Uansett, det føltes også ut som en fin forberedelse på å gå Romsdalseggen om tre uker. Jeg er ganske redd for høyder, og jeg synes jeg sitter og leser minst en nyhetsartikkel om en turist som har falt i døden fra et fjell hvert år. Så da Marble sa til meg at det er en litt luftig tur, så lyste hjernen min sånne røde varsellamper. Men jeg har trosset høydefrykten min flere ganger, og det går som regel bra. Det er en tilsynelatende lang tur som har en relativt bratt stigning og nedstigning, og det er en av grunnene til at jeg begynte å vurdere fjellsko. Jeg gikk innom ganske mange sportsbutikker i går, og det føltes litt merkelig ut, for det er så sjeldent at jeg faktisk er og ser på turutstyr. Jeg fikk prøvd flere modeller, hvilket jeg er veldig fornøyd med. For da fikk jeg liksom et litt bedre bilde av hva jeg faktisk ønsket, og hvilken størrelse jeg burde gå for. Kjøpte riktignok ingen av skoene jeg prøvde på. Har heller bestilt meg et par hjem som jeg inderlig håper blir en favoritt. Ellers trente jeg faktisk litt i går, fordi jeg begynte å tenke på at det er en fordel å trene litt i forbindelse med turen. Det er veldig fint, for nå kjenner jeg faktisk at jeg er motivert til å trene. Prøver å ha det litt i bakhodet at det godt kan hende at vi ikke får gått Romsdalseggen dersom været ikke er på vår side. I tillegg til at jeg var sur på grunn av Norges Tøffeste før jeg la meg, var jeg også litt stresset fordi det begynte å bli veldig lite tilgjengelige overnattingsplasser i Åndalsnes. Det er absolutt ingen overraskelse når vi har valgt å bestille så sent, men jeg var likevel trist da jeg skjønte at vi kanskje ikke ville kunne gå turen. Heldigvis ordnet det seg i dag, og vi har fått bestilt alle overnattingsstedene. I løpet av kvelden regner jeg med at vi også har fått bestilt alt av transport. På lønningsdagen min pleier jeg som regel alltid å være flink til å overføre penger til sparing før jeg bruker noe av det, men siden jeg ikke har fast sparesum hver måned, så har jeg ventet. Har liksom ikke helt ennå bestemt meg for hvor mye jeg skal beholde som faktiske feriepenger. Skal se på det når alle billetter er bestilt og betalt for. Jeg gikk innom Levi's i går for å prøve på jeansshorts. Vet jo fra før av at mine favoritt jeansshorts har vært vintage Levi's. Men det er langt vanskeligere å finne noen i dette landet enn i utlandet. Så jeg gikk innom butikken og skjønte at Levi's skulle vært førstevalget i letingen etter nye jeansshorts. I morgen skal jeg møte kollegene og tilsynelatende drikke alkohol. Det er en del av noen fysiske aktiviteter vi skal gjøre, og jeg er veldig spent på hvordan kroppen takler det. Etterpå blir det grillings, og det er jo veldig koselig å endelig kunne være samlet igjen utenom arbeidstiden. Nå må jeg egentlig prøve å finne ut av hva jeg skal ha på meg (det må passe til kostymet til laget mitt -- ja, vi har kostymer), også skal jeg jammen ta meg en liten treningsøkt til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar