søndag 6. mars 2022

The truth is no one’s like you, and a heart cannot be lied to. A lookalike could never take your place

Jeg har lyst til å ha på neglelakk mer enn en gang i år, men bare når jeg føler for det. Det er et mål jeg kanskje satte for meg selv uten å vite det, siden jeg innså at jeg kun hadde lakket neglene en gang i fjor. Jeg lakket neglene mine på fredagen og fjernet det i går. Så jeg klarer ikke akkurat å ha på lakken så lenge før jeg har lyst til å fjerne. Men jeg vil si at dette hjelper litt på ønsket om mer farger. Jeg gjorde en treningsøkt i går og spiste kyllingsalat etterpå. Da føltes det veldig ut som om jeg var en "sunn person". Jeg har som mål om å være mer aktiv i år, men det var først i februar at jeg virkelig kjente på treningsmotivasjon, at jeg faktisk har laget meg litt mer konkrete mål om hva jeg ønsker å oppnå. De er fortsatt vage, men jeg ønsker å endre på kroppssammensetningen min. Ønsker å erstatte litt av fettet med muskler. Jeg tok faktisk mål på kroppen for å ha et utgangspunkt, men jeg tror nesten av det beste du kan gjøre er å ta før og etter bilder. Vekt er et ganske dårlig bilde av endring, spesielt når fokuset er å endre på kroppssammensetning, ikke vektnedgang. Hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt ønsker å være mer aktiv i år, er fordi jeg trenger å sakte gjøre fysisk aktivitet til en vane. De siste årene har jeg nesten ikke trent i det hele tatt, og det er faktisk ikke en overdrivelse. Jeg har egentlig vært stillesittende utenom jobb. Jeg vil ikke nødvendigvis leve i hundre år, men jeg ønsker å ha god livskvalitet så lenge jeg kan. Og da vet jeg at trening er veldig viktig. Jeg har litt over ett år til jeg fyller tretti, og jeg innså at det bare blir vanskeligere og vanskeligere å endre på vaner desto eldre jeg blir. "Drømme-jeg" blir jeg aldri om jeg ikke gjør noen endringer, så den tanken om at "når det skjer" skal jeg begynne å trene er bare å glemme. Heldigvis har jeg falt pladask for Caroline Girvin sine treningsøkter. Må si at jeg faktisk har ganske stor tro på at jeg kommer til å få mer muskler. Det er sånne type treningsøkter hvor jeg ender opp med å føle meg sterkere, og det er en skikkelig deilig følelse. Spesielt fordi jeg egentlig alltid har følt meg ganske svak. Må innrømme at jeg var litt skuffet da jeg var ferdig med gårsdagens treningsøkt. Da innså jeg at jeg hater hip thrusts, men jeg følte at jeg stod i det så godt jeg kunne. Økten avsluttet i tillegg med hundre repetisjoner av hip thrusts, og jeg hadde litt lyst til å bare legge meg ned på yogamatten min. Men jeg gjennomførte, dog med mange pauser. Jeg hadde egentlig veldig lyst til å trene i dag også, men jeg bestemte meg for å ikke gjøre det siden jeg allerede skal trene i morgen. Jeg skal også møte broderen og min kommende svigerinne til middag om et par timer. Så jeg har vasket og ryddet det jeg ikke gjorde i går, og nå skal jeg sette meg litt i sola før jeg tar meg en dusj og begynner å gjøre meg klar til å reise til byen igjen. Skulle egentlig ha fri fra jobb i morgen også, men det har dukket opp et personalmøte, så da blir det en tur innom jobb. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar