lørdag 5. mars 2022

I see my mother, the DWP see a number

Tapas var godt, men jeg kjente jeg angret på mengden patatas bravas jeg spiste. Kroppen min er nemlig ikke så veldig glad i potet. Våknet opp med en ny kvise dagen etter, så nå skal jeg ta litt pause fra poteter. I går hadde jeg igjen en sen frokost, også dro jeg på butikken. Planen var å handle mat og litt nytt treningsutstyr. Jeg valgte å kjøpe treningsutstyret først for å få pakket det tyngste ned i sekken først. Kjøpte nye vekter, så det ble en litt tung sekk å bære på. Men det gikk fint. Jeg kjøpte blant annet en yogablokk, som jeg tror jeg kanskje skal returnere. Det gikk liksom opp for meg at jeg sannsynligvis ikke trenger den. Kan bruke andre ting liksom, og siden jeg ikke nødvendigvis bruker en yogablokk i mange av mine treningsøkter, virker den veldig unødvendig ut. Jeg har også blitt usikker på min nye fargerike cardigan. Prøvde den på med litt ulike antrekk, og det fungerte. Men jeg kjenner at jeg hesiterer litt når jeg tar den frem. Jeg har jo en annen fargerik genser som jeg kjøpte i fjor, men det som er annerledes er at de fargene er mer pastellfarger. Den nye cardiganen er nesten neonfarger. Jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at hvis jeg hesiterer ved et plagg, så er sannsynligheten for at jeg alltid velger noe annet veldig høy. Så jeg tror jeg må returnere cardiganen. Etter jeg hadde handlet i går, gjorde jeg meg klar til å reise til byen. Kjøpte Doppelganger av Joshua Bassett og Bam Bam av Camila Cabello og Ed Sheeran på iTunes før jeg gikk ut av døren. Førstnevnte er en sånn veldig fin sang som jeg trolig kommer til å høre på i lang tid fremover. Sistnevnte er veldig fengende og får meg til å danse, men det er også en sånn sang som jeg kommer til å bli veldig lei av om ikke så lenge. Jeg stod og ventet på Sugar og Marble utenfor restauranten vi skulle spise på, og da gikk en hundeier forbi med sin valp som var nysgjerrig på meg. Så jeg bøyde meg ned og fikk klappet på en av de mest nydelige hundene jeg har sett. Føltes litt ut som om hjertet ble et hakk større. Kunne ha sittet på huk og klappet hunden i evigheter, men jeg reiste meg tilslutt for å la hundeeieren gå videre. Like etter kom jentene, og vi gikk inn på restauranten. Jeg møtte Marble i slutten av januar, men jeg har ikke sett Sugar på ganske så lenge. Så det var behov for en catch-up. Etter circa to timer var det på tide å gå videre, for vi skulle rekke show på Latter. Tror vi alle var enige i at showet var OK. Jeg lo og kinnene var vonde av at jeg hadde smilt så mye. Men det var definitivt litt hit and miss. Vi tok turen videre til en ny restaurant for å ta oss en drink i baren, hvor vi ble sittende til litt før stengetid. Jeg måtte dra for å rekke toget mitt, så jeg gikk ifra jentene og var hjemme halv to. Jeg la meg halv tre, men våknet klokken ni i dag. Så jeg mangler litt søvn, og kroppen er nok ikke så glad for gårsdagens drinker heller. Konklusjonen er at jeg er litt redusert, men bare litt. Det har vært utrolig solvær i dag, så jeg har sittet ute i en halvtime og lest poesi. Glemte helt av at det var tremila i dag, og det var litt dumt, for da fikk jeg ikke sett Therese Johaug gå sin siste tremil i hennes karriere. Men jeg er veldig glad på hennes vegne at det ble gull! Nå skal jeg spise litt kvikklunsj, vaske bad og få til en treningsøkt etter hvert. Det føles ut som en god dag, og definitivt en dag jeg kjenner at jeg er ekstra takknemlig for livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar