torsdag 14. september 2023

I don't want to carry on like everything is fine. The longer we ignore it, all the more that we will fight

I dag skulle jeg bare innom butikken for å returnere en pakke og handle litt mat, men så ble det til en shopping-dag. Altså, jeg kjøpte svært lite, men jeg gikk innom veldig mange butikker og prøvde på en hel del plagg. Føles ut som om det er det jeg har gjort på fridagene mine nå; tirsdag var jeg på kjøpesenteret for å ordne et par gaver, og etter jeg kom hjem satt jeg og prøvde å finne ut av hvordan jeg skulle pakke de inn. Jeg var ikke akkurat så keen på å gjøre en treningsøkt, og jeg hadde egentlig bestemt meg for å skippe. Men jeg fikk visst litt ekstra energi etter kveldsmat, så jeg gjorde en times low impact kondisjonsøkt. Det var overraskende effektivt. I går hadde jeg planer om å dra inn til byen tidlig for å dra på shopping, men så hadde jeg også planer om å lage wonton. Tingen er at jeg hadde planer om å lage en dobbel-porsjon. Jeg bare innså ikke at det ville ta så himla lang tid. Men når du bruker 1-2 teskje kjøttdeig til ett wonton-papir, så blir det ganske tidskrevende. Jeg endte opp med å bli ferdig med matlagingen slik at jeg rakk å ta meg en dusj. Deretter var det egentlig bare å hive på seg klær, spise litt wonton og å gjøre meg klar for å rekke bussen. Jeg hadde planer om å dra innom broderen, hvor jeg fikk hilst på kjæledyret. Jeg skulle dit for å hente en greie broderen hadde kjøpt for meg, også skulle jeg levere en sen bursdagsgave som blant annet inneholdt soju og kimchi. Før jeg dro innom de, gikk jeg innom Mango for å prøve på kåpe. Jeg er på utkikk etter en ny kåpe fordi jeg ønsker å bevare favoritt-kåpen min så lenge som mulig. Jeg ser at den ble mer slitt i fjor fordi det var den eneste kåpen jeg brukte. Så jeg har lyst til å kjøpe en ny kåpe slik at jeg kan variere. Jeg har kvittet meg med den gamle favoritten som dessverre ble for liten. Også har jeg den svarte kåpen som jeg har hatt i skapet i flere år og kun har brukt typ fem ganger. Den har jeg donert til Monchita. Jeg har ikke helt forstått hvorfor jeg aldri brukte kåpen, fordi den er veldig fin. Men nå har jeg funnet ut at jeg faktisk ikke liker slåbrok-kåper på meg selv. Synes de er veldig fine på andre mennesker, men da jeg prøvde på slike kåper i går, innså jeg at de ikke passer meg. Og det er nettopp det designet den svarte kåpen min hadde. Dessverre er det nesten kun slike kåper som selges disse dager, så jeg får smøre meg med tålmodighet og holde øynene åpne. Etter jeg var innom broderen, tok jeg trikken til en annen side av byen. Det var første gangen jeg satt på en av de nye trikkene, og jeg må si at det var veldig fint! Det var også utrolig fint vær i går. Jeg gikk meg linbukse fordi været var varmt nok, men jeg hadde også på meg en strikket cardigan fordi det tross alt er høst! Jeg tok trikken til Bislett, hvor jeg egentlig ikke har vært på lenge. Men det var hyggelig å være tilbake på gamle trakter. Jeg skulle nemlig spise middag med Marble som jeg ikke har sett på evigheter. Det var veldig hyggelig med en catch-up! Vi prøvde mye god mat og endte opp med å svi av litt penger. Nå skal jeg gjøre en treningsøkt med lower-body fokus. Har gruet meg litt til økten, men nå må det bare skje!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar