fredag 8. september 2023

Did I forget to mention that I found a new direction, and it leads back to me?

Våknet sent i dag fordi det er første dag jeg ikke har hatt på vekkeklokke på lenge. Dessuten tror jeg kroppen trengte å hente inn litt mistet søvn. Problemet er jo da at jeg føler meg litt "discombobulated". Litt som om jeg har våknet på feil side av sengen. Så det er blitt en ordentlig sen frokost mens jeg prøvde å lese en doktoravhandling. Det gjorde meg kanskje litt mer forvirret, siden det er nokså lenge siden jeg egentlig har lest forskning. Jeg hadde flere ting jeg tentativt tenkte jeg skulle gjøre i dag, men noe må forskyves til i morgen. Tror jeg hovedsakelig trenger dagen i dag til å slappe av. Så foruten en treningsøkt, så skal jeg nok bare slappe av. Jeg tror kanskje at jeg er på et punkt i syklusen min hvor jeg begynner å få litt humørsvingninger. Kvisene er i hvert fall på plass. Og vanligvis daler energinivået, i tillegg til følelsen av styrke. Jeg har cravings for sjokolade og boller. Så kanskje alt gir mening? Spiste en bolle etter jobb i går, faktisk. Og selv om jeg har blitt flinkere til å prøve å kutte ut å spise lignende snacks etter en kveldsvakt, så må jeg si at viljestyrken min er ganske svekket på slutten av dagen. Jeg har i det minste bestemt meg for å kutte ut å kjøpe potetgull en stund. En av tingene jeg hadde lyst til å gjøre i dag var å dra på butikken for å kjøpe meg spiralloff og majones. Så jeg har virkelig cravings på alt! Gårsdagens vakt var fin, men det var stadig ting å gjøre. Så jeg gikk litt overtid, men det gikk veldig greit med tanke på at jeg har fri i dag og i morgen. Innen dette tidspunktet på året har jeg vanligvis gått igjennom skattekortet mitt og vurdert å gjøre endringer. Jeg mistenker at jeg betaler for mye skatt og får tilbake til neste år. Vil helst prøve å betale akkurat nok skatt, men jeg har avventet å endre på skattekortet på grunn av uforutsigbarhet i renteøkninger og lønnsøkning. Jeg ser jo at jeg tjener ganske mye mer på renter på bankinnskuddene mine i år versus fjoråret. Så jeg lurer på om jeg bare skal la skattekortet være for i år. Ellers kommer den fjerde sesongen av Sex Education ut om to uker, og jeg skal nok sette av tid til å se igjennom sesongen. Jeg er veldig glad for at de skal avslutte serien, og jeg synes kanskje egentlig at de kunne ha avsluttet med sesong tre. Så jeg er litt spent på hva som kommer til å foregå denne sesongen. Annet enn en treningsøkt, har jeg litt lyst til å spille Sims i dag. Så jeg tror jeg skal tillate meg selv det i dag. Også håper jeg på en litt bedre dag i morgen, slik at jeg får gjort de planlagte ærendene mine. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar