tirsdag 19. september 2023

turns out open bars lead to broken hearts and going way too far

Det ble en joggetur på meg på søndagen. Men jeg opplevde at jeg absolutt ikke hadde like "lette" ben denne gangen. Det kan være at bena ikke var uthvilt, eller at jeg brukte andre sko. Tror det var førstnevnte, fordi den første joggeturen min var jo i ferien min. Så da var jeg veldig uthvilt! Uansett opplevde jeg at jeg jogget litt lenger selv om det føltes ut som en tyngre joggetur. Så det er jeg veldig fornøyd med. Det skal sies at det er en veldig kort joggetur. Jeg går til og fra en grusvei, så hele turen er liksom 75% gåtur og 15% joggetur. Så jeg ser absolutt ikke ut som en jogger når jeg er på joggeturen min, fordi jeg har på meg veldig mye mer klær enn det som kanskje er typisk. Og det er fordi at jeg kun er over-varm 15% av tiden når jeg faktisk jogger. Jeg rakk verken å tøye før eller etter joggeturen, hvilket er ganske dumt. Men jeg måtte hoppe i dusjen og begynne å gjøre meg klar til baby shower. Oyster skal ha barn! Så jeg prøvde meg på en bleiekake igjen. Sist jeg gjorde det var for min belieber friend, og det begynner å bli noen år siden. Så jeg husket ikke helt hvor mange bleier jeg trengte, så jeg tror kanskje jeg kjøpte for lite? Jeg begynte i hvert fall å lage den nederste delen, også ble det så lite bleier til den øverste delen. Så proporsjonene ble helt feil. Så det ble en mindre bleiekake denne gangen, men det passet bra med tanke på at gulpeklutene jeg brukte rundt kakene var nokså korte. Mest fornøyd er jeg med "bamsen" jeg laget av en av gulpeklutene. Det har vært veldig gøy å gå igjennom barnebutikker og se på utvalget av ting. Det har definitivt kommet mye nytt/oppdateringer på barnevognmarkedet som jeg ikke har fulgt med på. Jeg har gått igjennom forbruket mitt denne måneden hittil, og jeg har generelt brukt mye penger på gaver til forskjellige folk. Det er litt uvanlig for meg at jeg bruker penger på gaver i september, men dette har visst vært en litt spesiell måned. Tror ikke jeg er ferdig ennå heller, for jeg har en kollega som skal gifte seg i slutten av denne måneden. I dag har jeg fri, og siden det kun er en fridag, så har jeg prøvd å skvise inn så mye som mulig. Har vært og handlet mat for uken, hentet pakke, brettet klær, skrevet ned mål for denne uken, lagt på plass de siste lønnslippene i mappen min, etc. Nå skal jeg gjøre en treningsøkt, også ta meg en dusj. Hadde egentlig lyst til å lage litt mat i dag. Men det har jeg rett og slett ikke tid til. Før jeg trener må jeg faktisk gjøre litt research om vinsmaking, for det er kanskje en aktivitet jeg skal gjøre på lørdag med jentene. Det er litt flere ideer i lufta, så hva vi faktisk ender opp med å gjøre, aner jeg ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar