søndag 24. september 2023

Left my living fast somewhere in the past. Cause that's for chasing cars

Noen ganger så er det ikke nok timer i døgnet. Mens en dag føltes ut som evigheter som barn, så føles det ut som minutter i voksen alder. Det er mye jeg gjerne skulle ha gjort i dag som egentlig bare føles usannsynlig at jeg klarer å gjøre. I går hadde jeg en ok, men litt travel dagvakt. Deretter dro jeg hjem og tok en kroppsdusj før jeg begynte å gjøre meg klar. For tiden har det dukket opp en svær kvise midt på panna, som er ganske langt fra å bli moden. Men jeg sminket meg og prøvde på tinted moisturiser-en min for første gang siden før sommeren. Den har nemlig vært for lys i fargen for meg. Jeg er fortsatt en pudder-jente med min oljete hudtype. I heisen på vei ned til garderobene våre, sa jeg til kollegaen min at jeg ikke visste hva jeg skulle ha på meg. Hadde nemlig trodd at det skulle regne, men jeg endte opp med en svart kjole som en overdel og mine svarte cargobukser. Ikke akkurat så veldig pyntet for lørdagskvelden, men jeg prøvde å gjøre opp for det med å ha på et smykke, hvilket jeg svært sjeldent gjør. Vi (jentene) dro til en litt annen del av byen enn jeg er vant til, så jeg gikk av bussen på et helt fremmed sted. Men det var et veldig koselig område. I tillegg prøvde jeg å finne frem til restauranten mens solen gikk ned. Så det var liksom en ganske fin atmosfære. Det var det også på restauranten, hvor vi fikk prøve en ny type vin og masse spennende retter. Siden Italia har jeg oppdaget at jeg er ganske glad i aubergine, men jeg klarer ikke å tilberede den selv på en måte som gjør at jeg liker den. Vi fikk servert det som så ut til å være frityrstekt aubergine i går sammen med en dipping saus som var frisk og herlig. Måtte le av oss som snakket om en rekke matopplevelser, for det føles så veldig voksent ut at matopplevelser er noe av det vi setter mest pris på disse dager. Disse dager er matlaging noe av det jeg liker mest selv om jeg ikke alltid har tid til det. Planene i dag var litt påvirket av at jeg kom hjem klokken ett i natt, og at føttene mine verker etter å ha gått med sko som ikke har demping. Så det blir ingen joggetur i dag, men sikkert en annen kondisjonsøkt dersom jeg har lyst. Jeg har ryddet rommet fordi det så ganske bombet ut med klær. Har brettet nyvasket tøy, og sengetøyet er skiftet på. Ellers har jeg bestemt meg for å spille Sims i dag. Jeg skal også lage paideig klart til i morgen slik at jeg kan lage "handpies" med eplefylling. Det er nemlig så sykt mye modne epler i hagen, og det er synd om alle skulle råtne. Jeg har også lyst til å se den nye sesongen av Sex Education. Heldigvis har jeg nå sammenhengende fridager, slik at jeg kanskje kan binge den siste sesongen. Forresten så jeg ferdig "Hva skjedde med Solveig" som er en spoof-krim-serie. Selv om det var en parodi, så må jeg si at jeg aboslutt ønsket å finne ut av hva som hadde skjedd. Så jeg kunne godt ha sett på flere sesonger av serien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar