onsdag 20. februar 2019

hold me, squeeze a little tighter 'til we can't breathe

Foruten et møte med veilederen min i dag, tok jeg meg fri. Det var en veldig bra veiledning egentlig, dog hun fikk meg til å tenke litt mer på å utsette innlevering. Hadde nemlig sett for meg at neste innleveringsfrist var til jul, men det er faktisk på høsten. Også, ja, dette er kanskje innlysende for alle andre, men jeg innså det ikke før i dag at det å utsette innlevering ikke nødvendigvis betyr at jeg må å jobbe med oppgaven alle de ekstra månedene. Du kan liksom bli ferdig på halve tiden, og eventuelt bruke resten av tiden til å forberede til høring og fortsette med eget liv utenfor skole. Hadde på meg ordentlige klær i dag, fordi jeg ville bruke den nye kåpen min. Det har liksom vært mildere i det siste, og det har sett ut som om våren faktisk er på vei, så jeg ble litt redd for at jeg ikke fikk brukt den nye kåpen min noe særlig. Nå må jeg si at jeg tittet ut av vinduet, fordi min belieber friend nevnte at det skulle snø en del i natt-- og ja, nå er det visst snø igjen. Jeg handlet etter skolen, dro på matbutikken hvor de hadde gått tom for mitt favorittbrød. Og mens jeg stod og plukket epler innså jeg at jeg mest sannsynligvis hadde fått mensen. Var ikke forberedt på det, så det var ubehagelig. Men i det minste gikk jeg i svart, og hadde relativt lang svart kåpe. Det var ingen krise for meg, i og meg at jeg er heldig med relativt liten blood-flow om jeg kan si det så. Dessuten er det langt fra en ny erfaring. Når man har vært en menstruerende person i over ti år, så tror jeg det hadde vært merkeligere å ikke ha opplevd noe slikt kontra det motsatte. Det var på en måte en lettelse å få menstruasjonen, fordi jeg var merkelig bevisst på mine premenstruelle symptomer og følte meg spesielt oppblåst. Det er aldri en behagelig greie. Dro til den nyeste lokale asiatiske butikken, hvor jeg følte jeg, kassadama og et par andre kunder passet på ungen til en annen kunde. Fikk litt panikk da jeg så han hadde kommet seg igjennom sånne automatiske dører, og han innså det selv og så ut til å skulle prøve å stikke armen mellom dørene for å hindre at de skulle lukke seg. Han turte heldigvis ikke å gjøre det. Jeg stod i kassa, og kassadama fortalte meg om prisen, men jeg hadde fult fokus hos kid'en, og jeg løp bort for at døra skulle åpne seg, i og med at han kunne enten falt ned en trapp eller havnet ute ved en noe trafikkert vei. Verken hørtes særlig lurt ut, men da kom heldigvis moren løpende i panikk selv. Så jeg gikk tilbake til kassen, betalte for meg og sa adjø. Grunnen til at jeg tok meg fri i dag-- da fra analysen, er fordi at menstruasjonssmertene vedvarte i litt flere timer enn ønsket. Det var heldigvis ikke det verste jeg har opplevd, men det var sånn typisk smerte jeg opplever, hvor ingen stillinger gir fri for smerte. Så jeg prøvde å være i konstant bevegelse i et par timer, og heldigvis ga det seg etter ca. fem til seks timer. Jeg har sett litt på Brit Awards, men jeg har innsett av jeg egentlig hater sånne prisutdelinger. Det er gøy å se på ulike opptredener, og naturligvis når en favoritt vinner. Men det er egentlig veldig kleint å se på. Favorittdelen jeg faktisk så, må ha vært takketalen til Beyoncè og Jay-Z. Det var faktisk litt ikonisk, om jeg kan si så. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar