lørdag 2. februar 2019

I’d give anything to hear you say it one more time; that the universe was made just to be seen by my eyes

Det er noe veldig underholdende med at et sånt "trashy" tv-show som Love Island såpass ofte har Sleeping At Last sanger i bakgrunnen. Det er kanskje ikke så overraskende, med tanke på at det liksom er et tv-program som skal omhandle kjærleik. Jeg synes selvfølgelig at det er fantastisk musikkvalg, tror ikke det er en hemmelighet hvor mye jeg liker artisten. Synes jo tekstene er som å lese poesi, og stemmen og musikken røren alltid meg på en måte. Enten om det er å bidra til ro, åpenbaringer, glede, og lignende. Det er en av de få artistene jeg vet jeg kan sette på når jeg sitter og nyter naturen, og vite at sangene bare kan bidra til at naturopplevelsene blir bedre. Jeg er litt trist fordi jeg begynner å nærme meg slutten på denne sesongen av LI, og jeg kjenner fristelsen til å se på andre sesonger. Men samtidig tror jeg at jeg kommer til å ha en periode hvor jeg er lei meg og savner karakterene fra denne sesongen. I går kastet jeg bort et par timer på å vente, for som nevnt skulle svigerforeldrene til Volla komme innom for å hente hyllene, men de kom aldri. Det hadde ikke overrasket meg om Volla hadde sagt feil dag, for det hadde egentlig vært veldig typisk henne. Så jeg sendte henne en tekstmelding, og da ringte hun tilbake og sa at hun kanskje hadde tatt feil om tiden. Men etter et par timer med venting, fikk jeg tilslutt vite at de hadde glemt det, men også fant ut at de ikke hadde plass til å lasse med seg i bilen. Jeg vet ikke med deg, men jeg hater å vente på sånne ting. Klarer liksom ikke å fokusere på andre ting, hvilket er hvorfor jeg ikke valgte å få kåpen jeg har bestilt hjem på døra. Man blir liksom bare sittende og vente, og føle at man er nødt til å være klar any moment. Pakken min har riktignok ankommet postkontoret, så jeg er nødt til å hente den. Planen var å gjøre det i dag, med et par andre ærender. Men jeg innså at dersom jeg skal bli ferdig med den delen av analysen jeg holder på med, så er jeg nødt til å jobbe med den i stort sett hele dag. Og det høres ikke ut som om det tar lang tid å få gjort ærendene mine, men jeg mister fort et par timer. Heldigvis har mamma frivillig tatt på seg noen av ærendene mine. Kunne hentet pakken min i morgen, men jeg tror jeg skal vente til mandag. Har tross alt lyst til å lage snø-labyrinten i morgen. Har liksom lyst til å bruke fridagen min på ting jeg virkelig har lyst til å gjøre. Og det er tydeligvis å være en kid. Det har snødd såpass mye nå at jeg tror det vil rivaliserer fjorårets snønedbør. Har ikke så mye i mot det, utenom at jeg vet at det lager problemer for all trafikk, den konstante snømåkingen og at jeg ikke kan gå i sneakers på lenge. Og dèt lengter jeg etter. Klarer liksom ikke å bruke buksene mine med litt videre ben med vinterskoene mine, for jeg synes det ser merkelig ut? Kanskje det er bare er en greie jeg henger meg opp i selv. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar