fredag 15. februar 2019

I woke up from the same dream: falling backwards, falling backwards. ’Til it turned me inside out.

Herregud, selvfølgelig spiller Bastille i byen i dag, blant annet med Lewis Capaldi som warm-up. Jeg har sett sistnevnte som warm-up for Sam Smith. Men de spiller på Sentrum Scene, som er mitt favoritt konsertarena. Så det er litt kjipt. Noen ganger drømmer jeg om steder flere ganger, og nå har jeg drømt om et spesifikt sted såpass mange ganger at da jeg våknet-- og til og med nå, klarer jeg ikke helt å skille drøm fra virkelighet. Husker liksom ikke om stedet eksisterer eller ei, men det føles så ekte ut. Det er liksom så spesifikk forklaring på hvordan jeg kommer meg frem dit i hodet mitt, men jeg er ganske sikker på at det bare er en drøm. Men altså, for noen dager siden kjente jeg at det ristet i gulvet, hørte en sånn merkelig lyd og så rare lys da jeg kikket ut av vinduet. Jeg hadde faktisk halvveis overbevist meg selv om at et romskip skulle lande på taket. Helt seriøst. Inntil jeg omsider så at det var en sånn gravemaskin som kjørte på veien da .. det var faktisk flaut. Det skal sies at det tok ganske lang tid for gravemaskinen å kjøre forbi, så det eneste jeg så var noe veldig merkelig lys. Men ja, jeg kan ikke helt si at man skal tro at jeg er i mine fulle fem for dagen. Jeg er vel egentlig litt loco som regel, men akkurat nå når jeg er omringet at me, myself og jeg, så blir jeg spesielt merkelig. I dag måtte jeg faktisk dra på butikken, og jeg må si at jeg hater å gå ute når det er is. Hater det. Men jeg kom meg frem uten noen ulykker, også innså jeg at jeg nesten ble gjennomsvett med påkledningen min. Har tydeligvis glemt hva slags tøy jeg bør ha på i plussgrader. Kjøpte omtrent alt jeg hadde lyst på, og så for meg at det så ut som om jeg hadde vært på en treningsøkt rett før jeg var på butikken(e) med hvor mye jeg svettet. Hvis været fortsetter slik som det har vært de siste dagene, kan jeg kanskje begynne å droppe alt av ull. Det er vanskelig å vite om alt faktisk kommer til å smelte, og om det plutselig begynner å se ut som vår. Noen ganger smelter alt, også begynner det å snø masse igjen. I fjor var det masse snø frem til ca. midten av mars, også smeltet plutselig alt nesten over natta. Det var ihvertfall slik det føltes, men antakeligvis en overdrivelse. Sitter fortsatt og putrer med analysen min, og det går fremover, men i dag har jeg litt mindre tro på at jeg skal være ferdig med den innen februar. Jeg jobber aldri like fort som jeg ser for meg i hodet mitt. Jeg har nok kapasitet til å gjøre det som i hodet mitt, men i realiteten er jeg utrolig flink til å prokrastinere. Så på Charterfeber i dag mens jeg lagde middag, og det var faktisk underholdende. Har jo sett på en del sånne parodi-programmer hvor man har karakterer som er basert på sånne type mennesker. Så jeg ble faktisk litt satt ut da jeg først så på Charterfeber, for det var nesten som å skulle se på en av de parodi-programmene. Det er nok ikke noe jeg kommer til å følge med på, men det var absolutt underholdende tidsfordriv. Oyster slapp en bombe på meg slik at jeg ble helt satt ut. Synes ikke at det er så ofte jeg blir satt ut, men det er to hendelser jeg husker ganske klart i hodet mitt at jeg ble ganske satt ut. Som regel er det fordi at jeg ikke har forventet det grunnet ulike årsaker. Jeg ble ihvertfall såpass satt ut at jeg egentlig bare gjorde meg ferdig med hvor jeg befant meg i analysen min og bestemte meg for å avslutte. Har egentlig ganske lyst til å ta meg fri i morgen, men jeg synes ikke at jeg har god nok unnskyldning til å tillate meg det. Så da blir det mer analyse i morgen. Jaaaaa. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar