søndag 17. februar 2019

I got scared and you noticed, showed your cards but I folded

Har fått sånne premenstruelle cravings igjen, og alt jeg egentlig tenker på er mat og dessert. Det er selvfølgelig av den usunne arten. En digg chilipølse, en burrito, en Subway sandwich, og lignende høres himmelsk ut akkurat nå. Og det er til tross for at jeg faktisk er mett etter middag og spiste en friskis i stad. Kanskje jeg faktisk kler på meg i morgen og drar til senteret kun for å kjøpe meg en Subway sandwich. Tviler på at jeg gidder det, men jeg får se. For sju år siden begynte jeg å drikke te fordi jeg hadde behov for noe som kunne holde meg varm da jeg satt på skolen og pugget til eksamen(er). Jeg startet med svart te, og da Lipton. Og jeg tror at jeg drakk svart frukt-te fra det merket i kanskje ett år? Jeg husker ikke når, men jeg vet at jeg først smakte Twinings' grønn te med skogsbærsmak hos Lynx. Og siden har jeg egentlig kun drukket den. For et par år tilbake sluttet omtrent alle butikkene å selge den, utenom den dyreste butikken i området. Så de fikk monopol, og på kanskje seks år har prisen mer enn fordoblet seg. Det er en sånn merkelig greie, hvor ting tilsynelatende blir dyrere og dyrere, slik som man hører eldre mennesker si. Det skal jo antakeligvis følge i tråd med BNP'en, men det er fortsatt helt merkelig for meg at prisen på te skal bli såpass mye dyrere. Men det er slik at tilgjengeligheten av den spesifikke te'en ikke er så stor rundt omkring i landet, der søstrene mine er bosatt ihvertfall. Vet at Monchita ikke har tilgang til den i byen hun bor i, men hun pleier å dra til Sverige relativt hyppig og kjøpe te der. Da har hun også pleid å kjøpe med til meg, og jeg vet at hun har gitt te til meg enten til jul eller bursdagsgave. Volla og Mog fant te'en i en av deres lokale matbutikker for halve prisen, og kjøpte en haug til meg som bursdagsgave. Men så har den butikken også sluttet å selge den spesifikke te'en. Grunnet alle gavene, har jeg egentlig sluppet å kjøpe te selv inntil forrige uke. Da gikk jeg faktisk tom, og reiste på butikken for å kjøpe to pakker te. Altså, hvis den ender opp med en prislapp på hundre kroner, må jeg kanskje revurdere det å drikke te. I går fikk jeg gjort det jeg skulle gjøre av analysen, selv om jeg prokrastinerte helt sykt. Klarte til og med å få en ny high score på et spill som heter Block Day. Og siden jeg ville bli ferdig med jeg gjorde i hensyn til analysen, men samtidig tillot meg å prokrastinere, endte jeg opp med å legge meg halv tre på natta. Føler meg litt som en tenåring når sånt skjer. Sov ikke så lenge som jeg hadde antatt, men det skal en del til for at jeg skal sove lenger enn tolv disse dager. Men jeg lå likevel i sengen lenge etter jeg hadde våknet og bare dagdrømte. Foruten rydding og rengjøring, prøver jeg å la søndager være fridager. Jeg har stor tro på at alle har behov for en fridag, dog hva som er en fridag ser annerledes ut for alle. I dag satte jeg stor pris på en lang dusj og tid til å sette meg ned og stelle neglene mine. Og det har egentlig vært en perfekt dag. I morgen er det ny uke, og tilbake til analysen. Jeg er sikker på at jeg tilslutt kommer til å kunne dataene mine utenat. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar