tirsdag 26. februar 2019

Cause I do, think about you when I'm up here in my hotel room

Jeg fant refleksen! Snøen smeltet såpass mye at jeg gikk igjennom "snø-pyramiden" min som nå er svært redusert. Og da fant jeg den midt i stien. Ble skikkelig glad, og syntes det var litt på tide. Nå har jeg gått igjennom denne pyramiden i håp om å finne igjen refleksen såpass mange ganger, at jeg er sikker på at naboene tror jeg er litt spesiell. Ikke at jeg ikke er spesiell, for det er jeg jo. Lørdag var vellykket, og jeg rakk innom skolen for å levere et par bøker før jeg tok trikken direkte til Sugar. Og jeg som hadde mistet bussen, og deretter ventet på neste buss som var tretten minutter forsinket. Jeg var helt sikker på at jeg kom til å bli forsinket til Sugar, men jeg rakk det akkurat. Havnet på samme trikk som Marble som ikke så meg, men jeg orket ikke å rope etter henne da hun stod ganske langt unna. Men tror det var lurt at jeg var der, for slik hun så ut da hun omsider gikk av trikken, er jeg sikker på at hun kanskje hadde gått seg vill igjen. Vi lagde middag hjemme hos Sugar, eller Sugar og Marble lagde middag. Jeg stod for koking av nudler, og ellers bare prat med mannen til Sugar. Skulle liksom dekke på bordet, men kom så langt som bordbrikker og tallerkener. Også nevnte jeg ski til mannen til Sugar fordi det stod på, på tvn. Og da begynte vi en samtale om ski, så vi satte oss like godt ned på sofaen, mens jentene stod og gjorde istand maten. Det var en veldig koselig middag med alle sammen, og det var deilig med mat og vin. Er litt redd for at jeg har blitt helt vin-person, og ikke liker gin lenger. Har tross alt ikke drukket gin på år og dager nå, føles det ihvertfall ut som. Mannen til Sugar dro på nattevakt, og vi chillet på sofaen. Marble pratet om en familiekonflikt og rettet ut håret til Sugar mens jeg stappet i meg sjokolade og vin. Klokken ble etterhvert så mye at vi måtte løpe til bussen for å rekke stand-up. Vi var der heldigvis i god tid til å gå på do og kjøpe oss litt å drikke. Stand-up var bra, dog vi var enige i at vi mislikte den ene komikeren. Også hadde vi også en favoritt. Det varte egentlig lenger enn forventet, og på vei til den nye mathallen, var det litt drama med noen av de som hadde sett på stand-up. Det var svært unødvendig, men det er som regel slik det blir når folk inntar alkohol. Mister litt hemninger, og temperaturen i hodet øker. Marble reiste hjem, mens Sugar viste meg den nye mathallen, som jeg må si at jeg syntes var veldig fin. Matserveringen var riktignok stengt, noe som var trist, men det var en veldig god atmosfære der inne. Også ligger det langt mer sentralt enn de andre mathallene. Jeg har per dags dato ikke vært på den ute på Vippa, selv om broderen har anbefalt den ofte. Det er bare nettopp det at det føles så "langt" ut fra sentrum, selv om det egentlig ikke er det i det hele tatt. Vi ble sittende en stund, fikk i oss litt vann og pratet. Også dro vi tilbake til Sugar, hvor vi drakk mer vann og te. Så halvveis på Fight Club, som jeg aldri har sett før. Skjønner at den er populær fordi den er såpass spesiell, men samtidig tror jeg ikke at det er en film som jeg hadde forelsket meg i. Stusset over om jeg skulle overnatte eller ei, men jeg tror at når du blir en viss alder, så er det alltid mest deilig å legge seg i egen seng. Så jeg prøvde å finne rute til nattbuss, i og med at jeg aldri har tatt transport fra Sugar når det faktisk er sent og alt blir litt mindre tilgjengelig. Men hun bor ikke så utrolig langt fra min belieber friend, slik at det på en måte ble samme rute. Så litt over klokken tre på natta, gikk jeg ganske fort for å finne frem til et bestemt busstopp for å rekke bussen. Hadde ikke gitt meg selv så mye mer tid å gå på hvis jeg skulle å gått feil, men jeg rakk det akkurat. Og på den korte veien dit, gikk jeg forbi minst to herrer som urinerte offentlig. Det er sånn-- de gidder ikke engang å gjemme seg egentlig. Trenger det strengt talt ikke heller. Perks med utovertiss. Tok den siste nattbussen hjem som pleier å være stappfull, og den var det nå også. Stod nesten helt foran, og jeg valgte faktisk å bli stående ganske lenge inntil jeg innså at det  fortsatt var ganske lang reisetid igjen. Da gikk jeg og satte meg. Var klar til sengs klokken fem, men jeg lå og leste fan fiction inntil klokken ble seks. Sov i fire timer kanskje, før jeg våknet av lyder av mamma som ryddet på søsterens soverom. Gjorde ikke noe mer enn å rydde og rengjøre på soverommet og gangen. Det var på tide med nytt sengesett, og jeg måtte skifte pose på støvsugeren. Det blir liksom omtrent en helt ny støvsuger når man bytter pose. Jeg måtte riktignok gjøre litt sånn diy, fordi at støvsugerposene jeg har ikke passer til den støvsugeren jeg bruker nå. Det fungerte faktisk veldig bra, og jeg var veldig fornøyd med at jeg slapp å måtte vente til butikkene åpnet for å kjøpe nye poser. I går startet jeg på et nytt steg på analysen, og jeg er egentlig fornøyd med framgang. Skal gjøre steget ferdig innen i kveld, også begynner det litt vanskeligere arbeid i morgen. Jeg har lengtet etter albondigas og patatas bravas, så jeg gav det et forsøk i dag med de ingrediensene jeg hadde. Manglet et par, men jeg må si at jeg er skikkelig fornøyd med det jeg fikk til. Kommer aldri til å få til sånn patatas bravas som jeg har lyst på, men det er lov til å drømme. Så på Charterfeber mens jeg lagde mat, og jeg klarer ikke å skjønne om folk genuint er så dumme som de fremstår, eller om det bare er redigering. Tror det kanskje er en blanding, men det er veldig underholdende når man står og lager mat. I dag var det såpass varmt ute at jeg har hatt vinduet oppe stortsett hele dagen. Har et stort håp om vår, men jeg så at det stod snø på værmeldingen i fremtiden. Så får se når våren omsider er her. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar