søndag 10. februar 2019

You can throw down your guard and free from the notion. We can be who we are

Jeg brukte faktisk to timer på å måke snø på onsdagen. Ingen i familien hadde gjort noe snømåking på kanskje to dager, og det hadde vært relativt mye snø-nedbør, noe som førte til en del brøytekanter. Og de brøytekantene er så klart en akkumulasjon av tettpakket snø. Så jeg brukte en del tid på å hakke igjennom snøen slik at jeg i det hele tatt klarte å måke bort. Jeg lagde riktignok også en sti i forhagen slik at jeg kunne måke snøen lenger inn i forhagen også. I og med at jeg ikke visste hvor mye snø vi kommer til å få i år, syntes jeg det var viktig å legge rette for at vi kan distribuere snøen litt. Husker jo at fjorårets høye ved innkjørselen ble litt utfordrende for sikkerhet. Det er ikke så enkelt å se over kantene og se at det kommer diverse kjøretøy kjørende forbi. Selv om jeg ble sliten og svett, var jeg også veldig fornøyd med innsatsen. Også er det fint å bruke måking av snø som trening; hvis man ikke må gjøre det hver dag over lengre tid da. Da blir det kanskje litt ensformig og kjedelig. Oppgaven som innebar å være opponent gikk faktisk bedre enn forventet. Jeg begynte å tvile litt på innholdet i tilbakemeldingene på slutten av da jeg skrev ferdig dokumentet mitt. Men jeg kjente at jeg ikke klarte å gjøre noe med det, og syntes derfor det var bedre å bare gå ut og måke og tenke på det. Tilslutt gikk jeg litt med instinktet mitt, så litt bort fra dokumentet mitt og fortalte egentlig akkurat det jeg tenkte på der og da. Vi fikk egentlig en ganske god diskusjon, og det var en av de beste seminarene hittil. Det var naturligvis ikke grunnet mine tilbakemeldinger som opponent, men egentlig fordi medstudenten min hadde valgt en metode som var ukjent for oss alle. Det var veldig deilig å være ferdig med min oppgave fordi det egentlig betyr at jeg er nærmere å bli ferdig med de obligatoriske oppgavene som er nødt til å gjøres for å kunne få levere oppgaven min. Det var egentlig ukens oppgave å gjøre ferdig opponent-oppgaven, så jeg tok meg egentlig helg da jeg kom hjem. Så jeg har rett og slett hatt langhelg fra torsdag til nå. Det kjentes faktisk litt for lenge ut, hvilket er deilig i seg selv, for det må da bety at jeg er klar til å jobbe videre med oppgaven min. Jeg brukte ihvertfall tiden min på å se på Kongen på haugen, som var et sånn humor-reality show fra 2015. Og jeg må si at det kanskje er mitt favoritt reality-show ever. Det er akkurat min humor; jeg elsker redigeringen, elsker de merkelige utfordringene, programlederen og alle deltakerne. Jeg har sett på showet tre ganger nå, og jeg ler likevel sykt mye. I forgårs holdt jeg på å kvele meg selv med en halsdrops da jeg så på en av episodene og fikk såpass latterkrampe at jeg falt tilbake på ryggen på senga mi. Jeg brukte også helgen min på å endelig lage en snø-labyrint. Tok meg litt tid, men jeg var veldig bestemt på at jeg skulle bli ferdig. Utfordret broren min til å gå igjennom etter vi hadde spist middag, men han så naturligvis at det var et parti hvor veggen ikke var såpass bred, slik at han hoppet over og egentlig løste labyrinten med en gang. Jeg skulle veldig gjerne hatt tantebarna her slik at de kunne løpt rundt i labyrinten, fordi veggene hadde nok blitt såpass høye for de slik at det blir en reell labyrint. Nå har det riktignok øst ned relativt mye regn i tillegg til mildere temperaturer. Så labyrinten ser ganske patetisk ut disse dager. Men det positive ved dette er at jeg kanskje finner refleksen min igjen når snøen har smeltet, for jeg er ganske sikker på at den ble borte mens jeg lagde labyrinten. Måtte derfor låne refleks av ekteparet i går da jeg reiste hjem. De siste dagene har jeg egentlig gått i turklær når jeg først har vært ute. Det er egentlig ikke så ofte jeg bruker disse, fordi jeg sjelden går på turer når det er dårlig vær. Og det er veldig sjeldent at turene jeg går i området krever at jeg har på eksempelvis turbukse. Hadde nok aldri investert i en selv, men jeg har arvet fra Lynx som omtrent har en garderobe dedikert til slike type klær. Det har naturligvis noe med området hun bor i, som er langt mer naturnært og værutsatt. Jeg har også arvet en treningsbukse fra henne, som jeg tror jeg lånte til en fjelltur da jeg var på besøk. Tror hun bare sa at jeg kunne få den etter jeg hadde kommet hjem fra fjellturen. Til jul fikk jeg nytt ullundertøy fra Devold, og det er i utgangspunktet dette jeg har brukt de siste dagene; turbukse, treningsbukse og ullundertøy. Det har vært svært behagelig, spesielt treningsbuksen jeg hadde på meg i går, for den er laget av et fantastisk behagelig stoff. Det er faktisk likeså at jeg bare omkonverterer til å gå i treningstøy uten at jeg faktisk trener. Men hallo, kanskje tøy som har mer pusteevne, gir deg større mobilitet og lignende på en daglig basis er oppmuntrende til å faktisk mosjonere? Jeg løp i hvertfall fra toget for å rekke t-banen i går. Og det er ikke sikkert at jeg hadde gjort, om jeg hadde hatt på meg annet tøy som var mer utfordrende å bevege seg i. Uansett hang jeg med ekteparet og kid'en i går. Det var for min del ganske artig, da jeg kan være i selskap av en baby men slippe ansvaret. Vi lekte på gulvet, jeg fant det som var min favoritt-leke, min belieber friend fikk aldri spilt ferdig "lisa gikk til skolen" fordi kid'en som regel ville leke med leken når hun gjorde det, og Darren spilte spill på spillrommet sitt (sjekk den allitterasjonen). Senere forsøkte Darren å forklare meg lotto, jeg og min belieber friend så på Alle mot 1 og gjettet med, også lagde vi taco sammen. Det var veldig koselig, og spesielt sistnevnte, for det er veldig lenge siden vi har lagd mat sammen. Og det at jeg satt på en barstol gav meg også gode minner. Valgte å ta bussen hjem, fordi det er mitt foretrukne transportmiddel når det er sent. Det er liksom deilig med en litt lengre tur og bare reflektere, tenke. I dag har jeg egentlig bare ryddet og vasket. Skiftet sengetøy. Det er morsdag og jeg forberedte kort for noen dager siden, og hadde tenkt til å lage lasagne til kvelds. Men mamma lagde utrolig mye mat til lunsj, som vi antakeligvis spiser til kvelds. Så jeg har egentlig bare bestemt meg for å late som om det er morsdag i morgen og lage til da. Nå skal jeg straks ta meg en dusj, og har veldig lyst til å barbere bena for å så legge meg i nytt sengetøy senere. Det blir deilig.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar