mandag 13. september 2021

I can feel you slip away like I knew you would. Don't you leave me in this silence when you've seen all my mistakes

Jeg har hatt en ganske bra arbeidshelg. Det var en del å gjøre ja, men det var overkommelig. Nå er jeg riktignok glad for at helgen er over. Trenger å lade batteriene litt, kjenner jeg. Det føles liksom ut som om jeg ble ekstra sliten, men jeg tror det skyldes at jeg har jobbet så mange dagvakter på rad. Tror ikke kroppen har vennet seg helt til det. Men det fine med dagvakter er at jeg på en måte har blitt tvunget til tidlig leggetid. Jeg får prøve å holde på den vanen så lenge jeg klarer. På lørdag var jeg innom butikken for å handle mat, og jeg tror jeg hadde fisk på hodet. Kjøpte nemlig laks, ørret og makrell. Jeg hadde ikke tatt med meg regnjakke på jobb, fordi jeg tenkte det kun skulle småregne. Men da jeg gikk ut av butikken øste det ned med regn. Jeg vurderte å vente på bussen, men det var over en halvtimes ventetid og jeg var allerede ganske våt på skoene. Så jeg bestemte meg tilslutt å gå hjem. Jeg hadde paraply, men det hjelper ikke så mye for føttene. Videre regnet det litt på siden grunnet vind, og det gjør det utfordrende å beskytte seg selv mot regnet. Men det var faktisk ganske forfriskende å gå hjem i regnværet. Når jeg blir gjennomvåt på føttene på den måten minner det meg om en gang jeg gikk hjem fra barneskolen og klarte å bli våt på skoen. Da var det liksom bare å gi blaffen om man gikk i en eller flere sølepytter med vilje. Jeg gikk også innom butikken etter jobb i dag; både fordi jeg skulle kjøpe noe til salaten jeg har planlagt å lage, men også fordi jeg så at Lindex hadde fått inn en ny bukse som så ut som my cup of tea. Jeg har nemlig hatt lyst på en svart bukse som er litt formell, men som jeg kan bruke til hverdags. Og gjett om jeg var heldig med shoppingen i dag da? Jeg var absolutt det. Men jeg var ganske så sulten da jeg gikk innom Meny, og det er litt uheldig når man ikke har en ordentlig handleliste. Jeg tror jeg fikk kjøpt halvparten av det som egentlig var på listen min. Resterende av varer var sånt jeg hadde lyst på der og da. Kjøpte blant annet en halv kylling som jeg gleder meg til å tilberede i ovnen med rotgrønnsaker. Tenker jeg skal gjøre det i morgen for da har jeg fri! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar