torsdag 9. september 2021

I was drenched in you before I even knew your name

Det føltes litt ut som om det var siste sommerdag i dag. Det er kanskje ikke det, men jeg gikk innom butikken og så på diverse strikketøy og tenkte at det begynner å nærme seg ordentlig høst. Det har jo absolutt begynt å bli mørkt på kvelden, og jeg husker godt at jeg måtte finne frem refleksen etter å ha gått av vakt etter en kveldsvakt forrige uke. I dag har jeg vært og møtt mesteparten av kilo-gjengen, og det var veldig hyggelig. For det første har jeg ikke sett Kiwi på ganske lenge, og for det andre er det veldig lenge siden vi har vært samlet. Jeg har jo sett Marble da vi reiste på tur sammen i sommer, og Sugar da jeg besøkte den nye leiligheten hennes. Så da hadde vi naturligvis en del å snakke om, dog jeg automatisk blir litt mer stille og bruker mer tid på å lytte. Det var et par artige samtaleemner, og det var et øyeblikk jeg tenkte at Sugar burde bli komiker. Mulig jeg skal foreslå det for henne. Vi er tilsynelatende voksne, og nå ser vi hverandre kun en gang iblant. Men det føles liksom likevel veldig likt ut. Og det er veldig hyggelig at det går an å ha sånne forhold. Altså, jeg kunne nok ha sett Marble og Sugar oftere om jeg ønsker. Men poenget er at det er litt artig å se hvordan våre forhold til andre mennesker endrer seg med tiden og hva et vennskap krever i 30-årene vs 20-årene. Hva gjør vi når vi blir 50 liksom? Er vi fortsatt venner? Skal vi reise på flere jenteturer sammen? Livet altså. Nå skal jeg gjøre meg klar til å ta kvelden fordi jeg har lyst til å prøve å venne meg til å legge meg litt tidligere. I morgen er starten på arbeidshelgen min, og selv om den starter med en kveldsvakt, skal jeg jobbe ganske mange dagvakter de neste ukene. Så da må jeg venne meg til tidlig leggetid. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar