onsdag 29. september 2021

you taught me the courage of stars before you left

En av tingene jeg lagde i går var pizzasnurrer, og jeg klarte så klart å overfylle de helt sykt. Det ble utrolig grisete, men det gikk faktisk tilslutt. Lagde også lys lapskaus som jeg føler bare er min go-to gryterett for tiden. Favoritten min er brun lapskaus, men det er mer tidskrevende. Jeg har sittet og sett mye på sånne "freezer meal" videoer på Youtube de siste to døgnene, og det er egentlig ganske inspirerende hva folk klarer å få gjort. Har spesifikt sett mye på denne personen som jeg synes er sykt imponerende. Innimellom drømmer jeg litt om å ha egen hage, stor nok til å dyrke poteter og gulrøtter. Sikkert andre ting også, men akkurat nå er tanken på et hus litt skummelt. Det er liksom så mye mer vedlikehold enn man kanskje tror. Ikke minst er det et arbeid å i det hele tatt dyrke noe. Det er liksom en helt egen livsstil å drive med kompost og ønske seg avføring av forskjellige dyr slik at man kan bruke det til gjødsel for plantene sine. I'm looking at you Mog (svogeren min). Nå har jeg faktisk allerede fått gjort alle ærendene jeg skulle gjøre i dag. Det er det som skjer når man ikke helt har klart å snu døgnet tilbake igjen, og søvnen er dritt. Jeg er likevel takknemlig for å ha våknet opp tidlig. Jeg skal gjøre en rask vask av badet, også skal jeg slappe av. Det er den siste fridagen min før arbeidshelgen, også er det netter som venter på meg neste uke. Så jeg prøver å nyte dagen så godt jeg kan. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar