søndag 25. mars 2018

I hope that you're happy with me in your life. I hope that you won't slip away

I dag våknet jeg til at alarmen min gikk. Første jeg tenkte var at jeg skulle ta eksamen, så jeg sjekket klokken som sa ni, og jeg ble glovarm i panikk. Bannet i hodet, for jeg klarte ikke så se hvordan jeg liksom skulle kommet meg til eksamenlokalet på noen få minutter. Men så gikk det endelig opp for meg at det er søndag, og at jeg hadde eksamen for to dager siden. Også lå jeg bare der i solsteken fordi jeg ikke har gardin på det ene vinduet, og prøvde å puste ordentlig igjen. Følte meg litt ekstra trøtt, også så jeg på de andre klokkene mine, at vi har byttet om til sommertid. Jeg har ryddet og støvsugd, også har jeg skrevet mål for neste uke. Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta noe pause fra eksamenslesing denne uken, og reflektere litt. Også må jeg prøve å planlegge resten av semesteret mitt, for nå begynner det å nærme seg slutten. Det hjelper veldig på humøret når jeg ser finværet ute, og når jeg ser at snøen smelter. Jeg har fortsatt ikke måkt, men jeg venter med å begynne på det etter dagvakt i morgen. Forhåpentligvis blir det ikke altfor vanskelig å forflytte noe av snøen, men det er nok mye tyngre nå som det har begynt å smelte. Uansett tror jeg det blir fint. Gleder meg til snøen er smeltet, og vi får tilbake hagen. Jeg har hatt veldig lyst på indisk i det siste, og man må ikke finne på å gå forbi et indisk hushold midt i matlagingen når man er sulten. Jeg hadde i hvertfall lyst til å legge i meg i et hav av saag da jeg gjorde det. Resten av dagen er satt av til avslapning, leting etter oppskrift (er det mulig å lage god saag dersom man ikke er inder selv?), og kjøp av flybilletter for å besøke Lynx og co. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar