lørdag 24. mars 2018

you know that I love you a little less than before

Gårsdagens eksamen gikk fortere enn forventet. Det skal sies at jeg ikke har hatt en skoleeksamen på tre år, og jeg har tydeligvis glemt hvordan det fungerer. Jeg undervurderte tiden det tok å føre inn alt, ettersom jeg alltid utfører oppgaver på kladdeark først. Det endte opp med at hjertet satt i halsen, og soundtracket i hodet var lyden av hjertet mitt som banket. Det var fordi at jeg skrev til aller siste sekund av eksamen. Det var et segment jeg ikke rakk å føre inn, men det var ikke nødvendigvis vitalt. Men altså, jeg rakk akkurat å skrive ferdig den delen som var viktig. Og sekundet etter jeg skrev ferdig, sa karen over mikrofonen "da er eksamenen ferdig, og dere har femten minutter til å ordne papirene". Hendene verket, og det er et mirakel at jeg faktisk ikke fikk noen blemmer. Vi fikk selvfølgelig noe av det jeg synes er vanskeligst på eksamen, og et par få ting hadde jeg ikke lest på i det hele tatt, så det ble litt gjetting. Men jeg er fornøyd med innsatsen, og så inderlig glad for at det er over. Etterpå kjente jeg at jeg var helt utslitt, så det ble ikke noe Max burger på meg. Det ble ikke engang et Ikea-måltid på meg. MEN jeg dro selvfølgelig på Ikea. For fem uker siden ble jeg introdusert til "SKUBB" oppbevaringssett hjemme hos min belieber friend, mens jeg stod og organiserte kid'ens klær. Altså, jeg kjente samme følelser som jeg føler ovenfor packing cubes. Jeg er veldig glad i praktisk og smart design, så jeg var solgt. Jeg kom hjem litt fattigere fra Ikea, men sykt fornøyd med meg selv. Jeg dro faktisk alt ut fra garderoben, la det på sengen. Startet med å prøve på alt som jeg eier, men så hengte jeg tilbake ting som jeg visste skulle bli. Jeg har i utgangspunktet en relativt liten garderobe, og jeg tror jeg uintensjonelt nærmer meg mer en slags "capsule wardrobe". Men altså, for meg så gir det mening å kun beholde klær man faktisk bruker. Når det er sagt, så vet jeg at det var enkelte ting jeg kunne ha kvittet meg med, men som jeg har valgt å beholde. Noe av det er sånne ting som man har en emosjonell tilkobling til. Jeg har også et skap i gangen, hvor jeg har klær som tilhører annen sesong, tur og treningsklær som ikke brukes til vanlige treningsøkter, og formelle kjoler. Jeg ryddet i begge skap, og nå venter det et par poser med klær som skal gå til Fretex. Kjolen jeg brukte til Lynx og Grepper's bryllup er et av plaggene som gikk i posene. Den er veldig vakker, men jeg har kun brukt den en gang for fire år siden, og den er såpass trang rundt ribbenene, at jeg ikke får til dypt inn/ut -pust. Og i denne delen av livet mitt, hvor det meste dreier seg om komfort, så kommer jeg nok aldri til å dra på meg den kjolen igjen. Grunnen til at jeg kjøpte sånne oppbevaringssett fra Ikea, var at skuffene mine ikke så ut. Dessuten har jeg den hyllen over hvor jeg henger klærne mine. Den er litt høy (for meg), slik at jeg ikke ser alt som er der. Det ble liksom for dårlig organisert, fordi jeg ikke var i stand til å se alt, så jeg måtte dra ut en bunke med brettet klær. Også datt en annen bunke med klær, slik at jeg måtte organisere på nytt. Nå kan jeg bare dra ut en av disse "boksene", hvor jeg har brettet klærne slik at alle er synlige. Mens jeg stod der og ryddet i går, så følte jeg meg utrolig zen. Jeg ble ferdig med å rydde i skapene i dag, så det tok litt tid. Men du kan jo gjette om jeg er fornøyd eller ei. Noe av det litt kjipe ved å være student, er at man i perioder glemmer omverdenen. Jeg skjønte omtrent ingenting, da jeg stod å ventet på bussen i 7-tiden i går, for det var jo helt lyst! Det var ganske overraskende, for i hodet mitt så er soloppgangen i 8-tiden, og solnedgangen i 15-tiden. Men det er jo utrolig deilig, og jeg kjenner at det er blitt mildere, og noe av snøen har smeltet. Så nå må jo våren være rundt hjørnet. Under eksamenstresset, så begynte jeg å se på Great British Bake Off igjen, og det fungerte som en instant beroligende for meg. Altså, i går ved frokosten, så jeg på GBBO for å unngå nerver. Jeg har ikke sett den nye sesongen, fordi jeg fortsatt er bitter for at Mary Berry, Sue Perkins og Mel Giedroyc ikke lenger er tilstede. Men siden jeg er relativt ny til GBBO, så er det veldig mange sesonger jeg ikke har sett. Videre ble jeg helt dratt inn i en liten serie på Youtube her om dagen. En av videoen har vært foreslått for meg i en ganske lang stund nå, og endelig klikket jeg på den. Det er to personer som restaurerer et hus, og det er så utrolig fascinerende å se hvor dyktige folk er. Noe av det jeg skulle ønske mest, var at jeg var skikkelig handy. Jeg drømmer om å lage mitt eget spisebord en dag, men vi får se. Jeg holdt nesten på å dobbelt-booke meg selv i går, mens jeg pratet med Lynx om å komme på besøk. Som regel ville jeg allerede ha vært på besøk innen nå, men med skole og alt annet, så har det vært veldig travelt. Men jeg skal klare en svipptur, og forhåpentligvis får jeg klippet av håret da. Det blir GLEDELIG.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar