torsdag 29. mars 2018

did you mean it when you said I was pretty?

Jeg leste ikke noe pensum på tirsdag. Men jeg gjorde det på onsdag og i dag, så jeg er fornøyd med det. Pensumet får meg til å tenke på masteroppgaven, og jeg kjenner at jeg er nervøs for hvor stort det føles. Det er jo egentlig ikke så stort, men det føles liksom ut som det når man sitter og leser hva man burde gjøre i en slik oppgave. Nei, men nå har jeg lagt fra meg boka, og jeg har tatt påskeferie ut denne uken. Monchita kom på tirsdagskveld, og vi dro en tur på kjøpesenteret på onsdagen. Jeg handlet omtrent kun med meg gaver, og gaven til niesen lagde naturligvis mye lyd. Også etter at den ble pakket inn, så jeg er spent på hvordan det blir med å sjekke inn/hente bagasje når jeg reiser til Lynx og co. Ser for meg at bagasjen kommer på bagasjebåndet, og at man plutselig hører lyd fra pakken inni bagasjen. "I det minste blir det enkelt å finne bagasjen din," kommenterte Monchita. Vi stoppet innom Mars som faktisk var på jobb, selv om jeg trodde hun ikke var det. Monchita og Mars avtalte at vi skulle komme innom de på lørdag, så det er tydeligvis en del av planen. I kveld kommer Volla og Mog, som har kjørt i mange timer. De skal sove på mitt soverom, så jeg har plassert vogna inne på rommet, slik at det er det første de ser. Det var litt fristende å lage en sløyfe rundt den, men så syntes jeg at det ble litt sånn bortkastet bruk av bånd. I morgen har Monchita bestemt at hun skal lage mat for hele familien, så alle utenom Lynx og co skal mates. Hun kommer antakeligvis til å delegere oppgaver, men jeg synes personlig at matlaging er en veldig artig aktivitet sammen med søsknene mine. Dette er antakeligvis siste gang jeg ser Volla før hun får babyen, og siste gang jeg ser Monchita før sommerferien. Det føles veldig påskete ut nå, såpass mye at det føles ut som om jeg ikke har hatt påskeferie på mange år. Men samtidig, så har ikke (omtrent hele) familien vært samlet til påske på to år, og da var ikke jeg tilstede. Ja, nei, jeg tar meg fri, og det skal jeg nyte. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar