onsdag 14. mars 2018

Lights flash, and I hear a roar. One touch and you're so powerful, you're burning through the night

Det ble ikke noe pugging i går. I stedet ble jeg liggende i sengen til klokken ni. Og da bestemte jeg meg for å gå igjennom alle jeansene mine. For du vet at det er best å prøve på klær når det er mørkt og lyset er begrenset. Igjennom hele vinter har jeg hovedsakelig brukt et par svarte skinny jeans fra Weekday. De er nemlig de mest komfortable jeansene jeg eier, fordi det er såpass mye stretch. Så forleden uke prøvde jeg den avbildede jeansen fra Weekday, for det er min absolutt favoritt. Jeg har ikke hatt de på siden jeg vasket de sist en gang på senhøsten kanskje? De er også rigide i stoffet og minimalt med stretch. Så da jeg prøvde de på, ble jeg plutselig bekymret for om jeg fikk de over hoftene. Det gikk heldigvis, men jeg ble litt skremt. Og kanskje det var det som fikk meg til å prøve på alle jeansene i går kveld (i tillegg til ønsket om en vårrengjøring, såklart). Jeg skjønte at jeg hadde satt ny standard for komfort siden jeg sammenlignet alle jeansene med de svarte jeg har brukt i hele vinter. Det er mulig at jeg er nødt til å kjøpe et nytt par av de jeansene, slik at verden ikke går under når mitt eksemplar går i stykker. Altså, jeg drømte faktisk om at jeg gikk rundt i jeans, og at de revnet. Men uansett, jeg har tviholdt på et par gamle favoritter, blant annet fra Cheap Monday. Da jeg prøvde de i går, innså jeg at de ikke lenger passet meg. Det var liksom litt sånn skrekk og gru, der jeg dro på meg jeans med "low rise" og følte at jeg var i ferd med å flashe noen. Jeg kan riktignok ikke huske at de alltids har vært på lave på livet, men det er snakk om jeans som er rundt 8 år gamle. Så det er kanskje ikke så sjokkerende. Jeg reduserte jeansbestanden fra 10 par til 6 par. Et av bivirkningene av denne vårrengjøringen, var at jeg fikk sett alle jeansene mine som jeg elsker. Jeg fikk oversikt over hva jeg har, og hva jeg eventuelt kan tilføre. Det føltes liksom ut som en fornying av det jeg allerede har. I fjor kjøpte jeg jo ganske mange nye jeans, og noen gikk tilbake til butikkene. Men noen ble storfavoritter. Det betyr forhåpentligvis at jeg kanskje er litt mettet i år? Gleder meg til å gå igjennom resten av garderoben, men det må som sagt vente. Selv om jeg valgte å ta en chill dag i går, så endte jeg faktisk opp med å fullføre puggearket. Det er bare at jeg har glemt litt hvordan pugging fungerer. Får bare flashback til vgs, når jeg tvang Monchita til å høre på meg gjenfortelle ulike begreper. Det er liksom så få dager igjen til eksamen, og jeg kjenner at jeg gruer meg noe. Men så er det også en stor del av meg som egentlig ikke bryr seg så veldig. Jeg tror at jeg egentlig er veldig klar for å være ferdig med denne eksamenen. Men samtidig så har jeg ikke lyst til å begynne å tenke på neste eksamen heller. Dessverre fungerer det ikke slik, men som med alle andre ting i livet, så går det som regel greit. Jeg har laget en plan for ca. hvor mye jeg må pugge hver dag for å komme ajour, og i dag kan jeg ikke prokrastinere. Selv om det er utrolig fint vær i dag.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar