tirsdag 27. mars 2018

I'll wake up at midday and marry my bed

I går våknet jeg i mørket, og det føltes igjenkjennbart ut. Det er nesten litt sånn at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal fungere med det forlengede sollyset. Jeg legger meg senere som et resultat av at jeg ikke skjønner at klokken er åtte på kvelden, når jeg i hodet og kroppen tror at klokken er fire på ettermiddagen. Jobb i går var slitsomt i form av at kroppen min ikke lenger er vant til den typen fysisk aktivitet. Men ellers var det faktisk en veldig fin vakt, og jeg synes vi gjorde en god jobb. Omtrent alle pasientene ble skrevet ut, og vi tok i mot en ny en. Så det var mer enn nok arbeid. Og jeg må si at jeg hater å legge veneflon under tidspress, og spesielt når pasienten innrømmer til å være vanskelig å stikke. Heldigvis gikk det faktisk på første forsøk. Jeg ble igjen på jobb litt lenger, fordi jeg måtte ordne med inngangen min til dokumentasjonssystemet, og siden jeg fortsatt går i uniform selv om jeg teknisk sett er ferdig på jobb, så blir man huket tak i. Men det gjorde meg egentlig ingenting. Etter jobb, dro jeg på matbutikken, hvor jeg naturligvis kjøpte mat, men også såpe. Prøvde å søke opp på bloggen om jeg hadde skrevet om min nye obsession med håndsåper, men det kommer ikke opp noe, selv om jeg er ganske sikker på at jeg har nevnt det. Uansett, for åtte måneder siden bestemte jeg meg for å kjøpe en ganske dyr håndsåpe til meg selv som bursdagspresang. What, tenker du kanskje - hvem kjøper seg selv håndsåpe som bursdagspresang? Saken er at jeg egentlig aldri ville ha kjøpt håndsåpen fordi jeg er for praktisk til å bruke en del penger på så lite som håndsåpe. Men det var nettopp derfor jeg innså at jeg burde kjøpe den som presang til meg selv. Og nå, åtte måneder senere så har jeg et kjennskap til ulike håndsåper, og tenker mer på viskositeten i håndsåpe enn jeg noengang kunne forestilt meg. Men ja, så jeg var i svært godt humør på vei hjem etter å ha kjøpt ny såpe i går. Denne gangen var det en ganske rimelig håndsåpe, men fra et relativt nytt merke som tilsynelatende har "en serie med trygge og bærekraftige produkter". Kjøpte faktisk med meg et vaskeprodukt også, fordi at jeg har sett for mye på sånne rengjøringsvideoer på Youtube i det siste. Men gjett om jeg stod og vasket i dag da? Jada, nå blir søndagene enda litt mer artige (i min mening). I dag har planen min vært å lese til eksamen, men jeg følte meg utrolig trøtt i dag. Såpass mye at jeg faktisk tok meg en times nap. Og dagslyset har lurt meg til å tro at klokken er mindre enn den er, så dagen er straks over, og jeg har ikke lest èn side. Forhåpentligvis får jeg endret på det faktum før dagen er omme. Jeg slapp å måke, fordi pappa gjorde det. Og nå ventes det bare på at Monchita skal komme. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar