fredag 8. januar 2021

if I get too drunk, I'm gonna pretend everything will be okay in the end

Jeg skippet å dra på butikken på onsdag rett og slett fordi det var så innmari kaldt. Det var liksom det minst fristende jeg kunne tenke meg å gjøre. Utsatte det til i går og i dag etter jobb. Det har vært noen skikkelig travle og nærmest fæle vakter. Masse arbeid med de pasientene vi har, samt at ganske mange er blitt satt i karantene. Vi er ikke så mange å ta av fra før av, så resultatet er jo egentlig at vi er underbemannet. Mer arbeid på færre, så da er det kanskje ikke så rart at jeg føler meg ganske gåen. Går dessuten med munnbind nesten 90% av vakten min nå, så jeg kjenner at jeg begynner å bli sår bak ørene. Videre har kinnene mine fått mer farge i seg; nesten som om jeg har på blush. Men det kommer vel at kinnene mine har blitt litt irritert av munnbind. Nå skal jeg jobbe litt ekstra til uken, men har heldigvis fri i helgen (foreløpig). Planen var egentlig å møte Oyster til helgen (vi måtte utsette det fra onsdagen), men jeg måtte teste meg for covid-19 i går. Var heldigvis negativ, men jeg jobber jo på en plass hvor jeg er ganske utsatt for smitte av alt som er smittsomt. Og selv om jeg fikk negativ test, føles det fortsatt ut som om jeg er en litt skummel person å omgås. Jeg ønsker absolutt ikke covid-19, men jeg synes kanskje at det er verre hvis jeg smitter noen andre. Så ja, jeg har avlyst møtet med Oyster denne helgen. Med alt som har skjedd disse dagene føles det nesten ut som om det ikke var meant to be at vi skulle henge sammen nå uansett. Selv om jeg har vært sliten etter jobb, så har jeg fått gjort alle ærender jeg skulle gjøre. Bare delte de opp over to dager, for jeg innså at jeg absolutt ikke klarte å bære alt jeg hadde planer om å kjøpe. Har handlet mat i dag, som vanligvis krever sekken min og muligens to handlenett. I går handlet jeg ting som ny barberhøvel, sminkefjerner, kroppssåpe, avfallsposer, o.l. Så ja, nå tror jeg ikke at jeg trenger å dra på butikken neste uke. Og det er en veldig fin følelse. På vei hjem fra matbutikken i dag, så ble jeg nesten løpt på av en 1-2 åring. Skulle trodd at han ble litt skremt av at jeg gikk med munnbind, men da han så meg kom han plutselig løpende. Aner ikke hvorfor, men det var veldig morsomt. Han var utrolig skjønn, også er det så søtt når sånne små er ikledd såpass mye klær at de nærmest må vakle for å bevege seg. Jeg har spist melkesjokolade-is og tatt meg et fotbad som premie for harde vakter. Nå gleder jeg meg til å legge meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar