fredag 29. januar 2021

Sittin' with my legs across your torso. We are who we are when we're alone

Jeg er endelig ferdig med teppet! Tror jeg kanskje startet på det i juni, så det har tatt meg sju måneder. Det er helt sykt, men nå tror jeg at jeg skal ha en pause fra tepper i en stund. Jeg mangler å feste løse tråder og slikt, men det er ikke noe som haster. Nå gleder jeg meg bare til pakken med garn til neste prosjekt ankommer. Mens jeg har tid har jeg forsøkt å gjøre litt vedlikehold på klærne mine. Favorittkåpen min hadde et par flekker på seg som jeg ikke hadde oppdaget før nå. Tror det er babygulp fra togturen jeg tok med Volla og niesene i desember. Det er en ullkåpe, så jeg ble litt usikker på hva jeg skulle gjøre. Men jeg fikk faktisk fjernet det meste med en klut og litt varmt vann. Jeg har også fått en flekk på mine falske skinnbukser som jeg var så himla fornøyd med. Det er noe som har havnet på kneet, og jeg lurer nesten på om det er antibac. Uansett så går ikke flekken bort, så nå prøvde jeg faktisk å farge flekken med sånn farge som jeg har til skoene mine. Det ser ikke ut til at det fungerte heller. Så nå har jeg bestemt meg for å aldri mer kjøpe falske skinnbukser. Skal fortsatt prøve å farge flekken med andre ting jeg har tilgjengelig, men det ser dårlig ut altså. Siden jeg har hatt litt for mye tid, så klarte jeg å bestille meg en ny genser. Heldigvis er det en genser jeg har hatt lyst på lenge, så det er ikke et spontant valg. Jeg har også plutselig forelsket meg i tanken på Converse igjen. Har bare ikke eid sånne "nye" Converse med sånne nye såler i før, så jeg vet ikke hvilken størrelse jeg bruker i Converse lenger. Men jeg tror det blir nye Converse til våren. Eldste tantebarnet mitt, nevøen min fyller et helt tiår i år, så jeg begynte å tenke litt på hva han skal få i gave i år. Det føles liksom litt mer signifikant ut, men hva er det tiåringer ønsker seg for tiden? Heldigvis har jeg ganske mange måneder på meg fortsatt. Nå sitter jeg og ser på langrenn; jeg har virkelig ikke sett på så mye langrenn som jeg har gjort de to siste ukene på flere år. Det er jo ganske mange nye utøvere som er ukjente for meg, men det er spennende å se nye talenter. Men det er jo også godt å se noen av de "gamle" utøverne også. Jeg har hatt lyst til å prøve meg på en oppskrift på tofu. Har faktisk aldri laget tofu før, men jeg har selvfølgelig spist en del av det. Men jeg vil gjerne bli flinkere på det. Dessverre mangler jeg litt ingredienser til den oppskriften jeg vil prøve, og jeg aldeles ikke lyst til å bevege meg ut av huset i denne kulden. Tror det får vente til neste uke. Jeg bare gleder meg til at januar offisielt er over, for det har definitivt vært en litt shitty måned. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar