onsdag 20. januar 2021

Still crossing town so that I can see you first. You’re a habit I need

Må si at det er en lettelse å være fri fra isolasjon og slutte å sprite overflater med overflatesprit hver gang jeg bruker fellesområder. Måtte faktisk ringe koronatelefonen bare for å få litt bekreftelser på at jeg kan anse meg som smittefri. Det føles liksom litt merkelig ut når jeg fortsatt går rundt og har symptomer, spesielt hoste. Jeg føler meg i form nok til å dra på jobb, men jeg er absolutt ikke 100%. Kroppen trenger mer hvile, og jeg har slitt med å stå opp tidlig. De siste to dagene har jeg hatt på alarm i håp om å faktisk våkne litt tidligere. På mandag fikk jeg faktisk en telefon fra jobb på morgenkvisten en gang, men den hørte jeg ikke i det hele tatt. Tirsdag våknet jeg av alarmen, men jeg hadde kun på én alarm, hvilket gjorde at jeg sovnet i ytterligere en time. I dag klarte jeg å våkne, men det var så vidt. Jeg er mildt sagt litt bekymret for morgendagen siden jeg har dagvakt. Også lurer jeg litt på hvordan kroppen kommer til å reagere på en arbeidsdag, om jeg behersker det fint, eller om jeg blir veldig sliten av det. Jeg kommer meg nok igjennom det, for livet går videre. I dag har jeg endelig fått ryddet og vasket soverommet, og det er så deilig å bli kvitt støv. Det er nytt sengetøy på sengen, og jeg skal straks ta meg en dusj. Så det blir gledelig å legge meg i kveld tror jeg. Har fått nye kort i dag, og jeg må innrømme at jeg synes de ser litt shabby ut i forhold til de gamle kortene mine. Liksom som om kvaliteten er blitt dårligere, og det kan jo godt hende at det er et faktum. Heldigvis har det ikke noe å si for funksjonen. Brukte litt tid på å legge de inn som betalingskort på ulike Apper. Jeg som endelig hadde klart å lære meg kortnummeret mitt utenat. Jaja, nå har jeg ytterligere tre år på å lære meg det nye kortnummeret mitt. Bestilte meg noen gjenbrukbare "cotton pads", for jeg prøver sakte, men sikkert å gjøre litt flere miljøvennlige valg. Tror jeg skal strikke litt faktisk, før jeg tar meg en dusj. Jeg ble ikke ferdig med garnnøstet, men jeg er langt nærmere ferdig enn jeg hadde trodd. Så jeg er veldig fornøyd med meg selv! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar