torsdag 21. januar 2021

Spill my words and tear me down until there’s nothing left. Rearrange the pieces just to fit me with the rest

Jeg tror jeg var veldig bekymret for å ikke klare å stå opp i dag. Videre pleier jeg aldri klare å legge meg tidligere dersom jeg har lagt meg sent over lenger tid. Det fører til at jeg sover dårligere, og det var absolutt det som skjedde i natt. Sov kanskje i to timer, og det var utrolig frustrerende når jeg visste at kroppen trengte søvnen. For en av konsekvensene av å ha covid-19, er at kroppen min har behov for mer hvile enn den vanligvis har. Heldigvis har det gått fint på jobb i dag. Ja jeg ble absolutt sliten, men det var fint å vite at kroppen håndterer det. Jeg har gitt grønt lys for å jobbe arbeidshelgen min, også får jeg se det litt an neste uke hvordan jeg føler meg da. Jeg har gått med smittevernutstyr stort sett i hele dag, og da var det godt å ta seg en rask kroppsdusj da jeg kom hjem. I morgen har jeg kveldsvakt, og det er jeg veldig glad for (med unntak av at vi er ganske få på jobb). Etter jobb i dag dro jeg på butikken for å handle litt. Har jo lengtet etter melkesjokoladeis, også fant jeg ut at de seller i boks også. Altså, at de seller flere i en boks? Ikke bare én? Jeg er kognitivt svekket, som jeg sa til den ene kollegaen min i dag. Begynte å lure litt på hvorfor jeg hadde cravings etter melkesjokoladeis, og det slo meg at menstruasjonen kanskje var rundt hjørnet. Men jeg håpte likevel på at kroppen skulle gi meg litt pause, at jeg kunne bli ferdig med covid-19 og dets symptomer. Men tror naturen skal gå sin gang, og at menstruasjonen ikke bryr seg om covid-19. Da jeg jeg i hvert fall sjokoladeis, selv om luktesansen fortsatt er borte da, og jeg derfor ikke klarer å smake isen ordentlig. Ja, nei, om jeg bare kunne fått tilbake luktesansen altså! Nei, nå skal jeg ta meg en yoghurt og deretter legge meg. Drømmen hadde vært om jeg har sovnet innen klokken ni. Forhåpentligvis sover jeg som en sten i natt, men at jeg samtidig står opp til alarmen min i morgen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar