mandag 4. januar 2021

Put your arm round her shoulder. Now I’m getting colder

Har endelig fri og litt tid til å fordøye at det er blitt et nytt år. Følte meg litt som The Grinch da jeg ryddet bort alt av julepynten i går, men jeg har vært klar for å starte et nytt år en stund nå. Det har ikke vært så mye søvn på meg den forrige uken med nattevakter og arbeidshelg. Jeg klarer aldri å sovne med en gang etter en kveldsvakt selv om jeg skal på dagvakt dagen etter og trenger søvn desperately. Det ble ikke akkurat bedre av at jeg våknet av at Monchita synkoperte da hun skulle på do kl 5. Våknet og tenkte "er det en oksygenkolbe eller en pasient" før jeg innså at jeg var hjemme og ikke på jobb. Så jeg startet dagen ganske stresset over om Monchita bare hadde en liten illebefinnende eller om det var noe underliggende årsak som var skumlere. Da var det faktisk fint å kunne dra på jobb og gjøre noe, fordi jeg innså at jeg trolig ikke hadde klart å sovne igjen etterpå uten å måtte se til at søsteren faktisk lever. Arbeidshelgen har egentlig vært fin selv om det har vært mye å gjøre. Men det ble skaffet ekstra bemanning, og derfor ordnet det seg. Men ja, jeg hadde kun sovet i 3 og en halv time natt til i går. Så da jeg kom hjem i går holdt jeg på å sovne flere ganger. Resultatet var at jeg ikke stod opp før halv ett i dag, og nå føler jeg meg nesten fyllesjuk. Det er kjipt, men forhåpentligvis føler jeg meg bedre i morgen. Jeg har brukt litt tid på den nye notatblokken min i går og i dag, og jeg elsker det. Den gir meg en unnskyldning til å være kreativ på en mindre offisiell måte? I dag malte jeg litt liksom, uten at jeg nødvendigvis skulle produsere noe. I kveld skal jeg spise indisk med Monchita. Hun reiser i morgen, så da skal jeg nok rydde og vaske. Onsdag skal jeg forhåpentligvis handle litt og deretter møte Oyster. Det er i hvert fall mine tentative planer for mine fridager. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar