mandag 11. januar 2021

Just stop your crying, it'll be alright. They told me that the end is near

Herregud for en rollercoaster av en helg da. Lørdag var fin, tenkte kanskje jeg skulle komme i gang med matlaging for uken, men bestemte meg for å avvente til søndag. Ville bare bruke lørdagen til å nyte fri uten å "måtte" gjøre noe som helst. Søndag våknet jeg kanskje i 10-tiden? Kanskje før faktisk, men jeg hadde i hvert fall sovet igjennom natten. Jeg hadde fått litt sår hals på lørdagskvelden, men tenkte ikke så mye mer på det. På søndag hadde jeg begynt å hoste litt, og jeg måtte motivere meg til å støvsuge fordi jeg følte meg så svak i kroppen. Som om jeg ikke hadde krefter til å gjøre noe som helst. Så jeg brukte faktisk mesteparten av gårsdagen til å ligge flatt ut i sengen. Drakk varmt vann og tok et par halsdrops i håp om at det bare var noe forbigående. Men for å være ærlig kjentes hele kroppen ganske shitty ut. Det føltes litt ut som en skikkelig dårlig hang-over. Mitt siste håp var at en varm dusj ville gjøre susen, men jeg var fortsatt sliten etterpå. Var heldigvis ikke lenger kaldsvett da, så det var fint. Endte opp med å ringe jobb, for jeg skulle egentlig på vakt i dag. I stedet har jeg vært å testet meg igjen. Jeg er fortsatt sår i halsen og hoster innimellom, men kroppen føles mye bedre ut i dag. Og det er til tross for at jeg ikke har sovet noe særlig. Jeg er litt sånn svimmel, som når du har døgnet og balansen blir litt påvirket. Men ja, håpet mitt er naturligvis at jeg bare er forkjølet og kan dra på jobb i morgen igjen. Jeg er i det minste glad for at jeg utsatte å møte Oyster til helgen. I dag er planen egentlig bare å strikke mens jeg venter på prøvesvar. Jeg har ett garnnøste igjen, også har jeg bestemt meg for at teppet er ferdig da. Gidder ikke å strikke mer på det. Tror kanskje mitt neste kreative prosjekt blir noe som involverer sysaker, men får se. I morgen kommer endelig lønning. Jeg gleder fordi jeg har sinking funds som jeg ønsker å overføre penger til, samt til sparing. Jeg kunne egentlig allerede ha overført mine månedlige sparebeløp til mine sinking funds, men det gir mest mening å gjøre det når jeg får lønning og jeg uansett skal overføre penger til sparing. Jeg må jo le av meg selv at jeg synes dette er så gøy, men heldigvis er det mye bedre å synes det å spare er gøy enn å bruke hele lønna mi på unødvendige ting. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar