tirsdag 12. januar 2021

the change in the wind took you down to your knees

Vel, det går an å håpe på ting, men det er ikke alltid at håp(ene) går i oppfyllelse. Jeg ble oppringt av sjefen på morgenkvisten. Det ble vekkeralarmen min, og jeg innså med en gang at jeg hadde testet positivt. Har mest dårlig samvittighet ovenfor jobben fordi jeg vet at vi egentlig ikke har mer bemanning å ta av nå, og fordi jeg naturligvis ikke ønsker å være en smittekilde selv. Men sånn er no livet, og jeg tror vi klarer oss denne gang også. Så er det jo også foreldrene mine da, som begge måtte dra for å teste seg i dag. Jeg håper jo at de er negative, og at de forblir det. Men det er innmari vanskelig når man bor i samme hus og deler rom som kjøkken og bad. Uansett, det føles ut som om jeg har sittet i telefon hele formiddagen; søsken, smittesporing, sjef, fastlege, o.l. Jeg har i hvert fall orden på ting. Og mer orden skulle jeg visst ha, for jeg har styrt på med overføring av sparepenger. Jeg oppdaterte oversikten i notatblokken min, har ordnet skattekortet mitt og brukte ganske lang tid på å prøve å regne ut hvor mye jeg burde spare i pensjon. Det er liksom så vanskelig når jeg ikke aner hvor mye penger jeg vil ha bruk for i fremtiden. Jeg googlet faktisk priser på dagsenter for et par timer siden, og jeg har tenkt på hvor mye det koster for buksebleier. Men ja, jeg skal ta meg en videosamtale med søsknene mine i morgen for å høre litt med deres tanker. De fleste er jo eldre enn meg og er boligeiere, så da vil jeg anta at pensjonssparing er ennå mer relevant for de enn for meg akkurat nå. Dessuten går det bare mer og mer opp for meg hvor viktig og lurt det er å snakke om økonomi. Altså, at det blir et vanlig samtaleemne. Mens jeg har oppdatert oversikt over sparing i notatblokken min har jeg begynt å se på sesong 12 av Mesternes mester. Jeg er jo isolert i ganske mange dager nå, så noe må jeg ha å gjøre. Det er flere av utøverne jeg kjenner igjen, men ikke så mange jeg har fulgt med på. Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er en som følger med på sport heller. Nå skal jeg se den siste episoden som er lagt ut mens jeg strikker. Ja, kanskje målet for disse dagene med isolasjon er å se om jeg klarer å strikke ferdig det siste garnnøstet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar