onsdag 20. april 2022

You do such damage, how do you manage? Trying to crawl in back for more

Nå skulle jeg gjerne ha spolt tilbake tiden litt til å stå å nyte solen i Åndalsnes før vi kjørte siste strekning og startet påskeferien. I går endte jeg opp med å jobbe dobbelt, så jeg var skikkelig glad for å ha fri i dag. Det har vært fantastisk vær også, så jeg ville ikke akkurat bli i sengen så lenge på morgenen. Men jeg kunne absolutt ha tenkt meg å sove litt lenger, for det tror jeg kroppen min trengte. Men for en eller annen grunn valgte kroppen å stå opp etter seks og en halv time med søvn. I det minste fikk jeg dratt på butikken relativt tidlig i dag. Hadde egentlig planer om å handle etter jobb i går, men siden jeg måtte jobbe dobbelt ble det en oppgave for i dag. Jeg hadde lyst til å bruke litt tid på å lage mat i dag, men tenkte at jeg skulle gjøre det nå i kveld. Det viktigste for meg var å kunne sette meg ut i sola og slappe av. Og det har jeg absolutt gjort! Fant ut at jeg ikke har solkrem til kroppen, så jeg lånte en tube av mamma. Men jeg syntes at den luktet som sur urin når man hadde påført den, så jeg vil helst unngå å bruke den igjen. Heldigvis forsvant lukten gradvis, men jeg må definitivt dra og kjøpe meg ny solkrem. Jeg nøt først en appelsin i sola, og hadde veldig fokus på nuet mens jeg spiste. For jeg er definitivt skyldig i å spise for å ernære kroppen, fremfor nytelse. Etter hvert fant jeg frem en bok som jeg startet på for lenge siden, kanskje i fjor. Den er skrevet av Katie Fforde som har skrevet en av bøkene jeg leser om igjen hver sommer. Vet ikke om denne boken kommer til å bli en sånn bok jeg leser hver sommer, men hittil er den artig. Dessverre ble jeg ringt mens jeg satt og slappet av, og ble pålagt å komme på jobb til natten. Skal ikke lyve og si at jeg ikke ble ganske irritert. Og jeg var nok ganske kort over telefonsamtalen, men det er irriterende at jeg egentlig to dager på rad har blitt nødt til å endre planene mine på kort varsel. Satte på What Kind of Man og kjente på irritasjonen i kroppen med sangen som bakgrunn. Nei, jeg hadde ikke store planer. Men jeg hadde veldig lyst til å bruke tid på å lage mat i dag og å gjøre ting som gjør meg glad. Hadde også store planer om en treningsøkt. Nå er jeg ikke særlig glad. Det er i slike øyeblikk jeg synes gresset ser mye grønnere ut på den andre siden, og at en "nine to five" jobb er veldig fristende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar