lørdag 2. april 2022

I want you to hold out the palm of your hand. Why don't we leave it at that?

Jeg er obsessed med grønn, men nekter å si at favorittfargen min er grønn. Favorittfargen min er fortsatt blå, men grønn er en sterk konkurrent. Jeg har vel vært forelsket i grønn i det som føles ut som flere år nå. Kan godt hende at det faktisk stemmer. Uansett føles det ut som om jeg liker alle grønne nyanser. Altså, jeg har jo vært tiltrukket mot spygrønne klær og ting også. Herregud, jaja, det er heldigvis en mild ting å være obsessed av da. Kjøpte meg ny mummikopp forleden fordi jeg fant ut at jeg skulle prøve å være litt "streamlined" når det gjelder kopper. Har fortsatt mine random og elskede kopper, men jeg tenkte litt på at det hadde vært fint å ha noen matchende kopper også. Nå har jeg tre kopper med mummi-motiv. Tenker at det holder med seks kopper totalt, men jeg er ikke i noe hastverk. Jeg er i et litt sånt merkelig shoppingmodus hvor jeg har lyst til å kjøpe alt som finnes. Jeg falt pladask for noen Murano-glass da jeg kom over de på Tise. Men jeg fant fort ut at de var litt vanskelige å få tak i, så nå er det Magnor Swirl glass som står på ønskelisten min. Har også lyst til å bestille meg hjem en trenchcoat fra Mango, samt topper fra ulike merker. Gi meg alt liksom. Men jeg har ikke planer om å tømme bankkontoen, så foreløpig skal jeg prøve å holde meg unna. Forbruket mitt for mars var ikke veldig høyt, men jeg ser at forbruket mitt disse siste månedene dette året er høyere enn fjorårets. Sparingen er foreløpig litt høyere enn fjorårets sparing, men jeg ser at jeg definitivt kommer til å ha høyere forbruk i år. Sparingen blir kanskje omtrent den samme som i fjor, eller litt mindre. Det svir litt, men jeg har jo vært nokså bestemt på at jeg faktisk skal fokusere på å leve litt. Jeg driver dessuten sakte men sikkert å kjøper litt sånne kjedelige ting som sil, målebeger, etc. For jeg ser for meg at det gjør mindre vondt å bruke penger på ting jeg i utgangspunktet anser som "kjedelige" (men nødvendige) nå, enn når jeg først omsider skal ut med masse penger for bolig. Æsj, bare tanken svir liksom. Kanskje det er det jeg skal gjøre i år, jobbe med å bli mer komfortabel med lån. Uansett, jeg skal leve mer i år, og det betyr større utgifter. Sånn får det bare være (hør da, hjerne). Leggetiden min blir gradvis tidligere. Natt til torsdag la jeg meg ca. 3.30. Natt til fredag la jeg meg ca. 2.30, og natt til i dag la jeg meg ca. 1.30. Det er litt surt at jeg trolig er tilbake til normal døgnrytme til neste helg når jeg igjen skal jobbe netter. Men sånn er livet mitt. Jeg har virkelig prøvd å nyte og utnytte mine fridager denne uken, for jeg har en ganske full arbeidsuke neste uke. Har takket ja til å jobbe dobbelt på mandag, hvilket jeg angrer litt på. Men jeg får bare komme meg igjennom arbeidsuken. For nå skal jeg prøve å gjøre det jeg vil mine siste fridager. Lurte på om jeg skulle trene i dag, men jeg tror heller at jeg vil gjøre det i morgen. Får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar