fredag 22. april 2022

so tonight I'll go to war with me, cause I'm my own worst enemy

Det gikk bra på nattevakten. Jeg var definitivt litt frosty mot kollegaen min som pålagte meg å komme på jobb. Jeg skjønner at hun måtte gjøre noe, men jeg var fortsatt irritert. Det føltes litt ut som om jeg kom til kaos, men jeg fikk heldigvis tid til å få oversikt og ordnet det viktigste. Stort sett alle sov, og alle var stabile, så jeg var veldig fornøyd med det. I og med at det var mye å gjøre på morgenkvisten, startet jeg tidlig. Det var en subakutt situasjon på den andre avdelingen jeg jobber med, så vi ble litt opptatte der en stund. Jeg hadde egentlig en utrolig komisk samtale med pasienten det gjaldt, og jeg må nesten le nå også når jeg tenker på samtalen. Jeg gikk innom matbutikken etter jobb, og hadde egentlig håpet på å kjøpe med meg noe friskis, men det var tomt. Jeg sov i fem timer fra kl 10-15, også tenkte jeg at jeg skulle trene etter jeg hadde spist. Men jeg fungerer ikke etter å ha gått av nattevakt. Så jeg prøvde å gjøre litt andre ting i stedet, og brukte derfor tid på meal prep. Jeg hadde veldig lyst på salat, så jeg lagde en ganske stor salat. Det var definitivt ikke meningen å lage en stor salat, men det var så mange ulike ingredienser jeg hadde lyst på. Salaten bestod av romano salat, agurk, kalamata oliven, fetaost, spisspaprika, cherrytomat, søtpotet, jordbær, kokt egg og kylling. Det jeg kanskje savnet var litt rødløk og en dressing. Jeg har dessverre ingen god kunnskap om sistnevnte, men kanskje jeg skal prøve å eksperimentere med ulike dressinger? Jeg sovnet faktisk ved midnatt, hvilket er noe som aldri skjer etter nattevakt. Men kanskje jeg var sliten nok til at det gikk. Jeg sov i ni timer, fordi jeg hadde på alarm. Hadde kanskje sovet lenger om jeg hadde latt meg gjøre det. Men i stedet stod jeg opp, spiste frokost og gikk en rask tur innom kjøpesenteret for å kjøpe solkrem. Jeg gikk for den klassiske favoritten som jeg aldri blir skuffet av; Piz Buin. Prøvde riktignok en annen type solkrem enn den jeg vanligvis kjøper fra Piz Buin. Jeg er veldig fornøyd hittil! Har ligget ute i sola i timevis i dag mens jeg har lest ferdig boken min. Den var ikke like bra som den jeg leser hver sommer, men jeg tror likevel at jeg skal gi Katie Fforde en sjanse til. Boken gav mer uansett ønske om å lese litt flere bøker, så kanskje jeg tar meg en tur innom biblioteket i morgen. Det har egentlig vært nokså sommerlig vær i dag og på onsdag, og det har vært helt fantastisk. Jeg merker riktignok at flytrafikken har begynt å bli som den var før pandemien, fordi det føltes ut som om det var et fly som fløy over huset hvert femte minutt. Og i en stund stemte det nok (faktisk mer hyppig enn hvert femte minutt). Det var ett fly som fløy utrolig lavt, altså, jeg har aldri sett et fly så lavt over huset. Jeg ble genuint bekymret liksom, men jeg tror det gikk bra. Mulig at de skulle lande på den flyplassen som er nærmest meg og ikke den "normale" flyplassen. Nå må jeg ordne meg litt mat til kvelds, også håper jeg på at jeg faktisk har klart å snu døgnrytmen til en normal rytme, og at jeg sovner rundt midnatt igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar