tirsdag 5. april 2022

Drown myself so I don't sink. Find my peace there underneath the hurricane

Jeg visste jeg kom til å dø av søndagens treningsøkt, men herregud. Jeg måtte gjøre flere modifikasjoner, da noen av øvelsene var helt umulige for min del. Men jeg kom meg igjennom med flere pauser. Svetten rant, og det tok meg ganske lang tid å komme meg etterpå. Var liksom helt rød i fjeset. Men igjen, er alltid fornøyd når jeg er ferdig. Nå så jeg at Caroline Girvin har startet en ny serie, og det var litt fristende å bare hoppe over til den, for det virker som det er litt kortere økter. Men nei, jeg har startet med "Epic Endgame" og jeg har bestemt meg for å fullføre. Gårsdagens dobbelvakt på jobb ble litt verre av at det var ganske travelt på jobb. Jeg var sliten på slutten, men det gikk på en måte greit likevel. Problemet var vel at jeg ikke hadde sovet noe særlig den natten, hvilket var et resultat av at jeg prøvde å tvinge meg selv til å sovne tidligere. Det fungerer aldri. I gjengjeld sov jeg nesten som en sten natt til i dag. Det ble riktignok ikke nok timer søvn, og det kjente jeg når jeg skulle prøve å finne frem konsentrasjonen under forelesninger. Det er litt merkelig hvordan du kan lytte til en person og være veldig konsentrert, men nærmest sovne av en annen person? Jeg satt liksom og nesten duppet av mot slutten av dagen. Men jeg fikk møtt noen gamle kolleger, og ble nesten overtalt av hun ene til å søke ny jobb. Tanken surrer i hodet, og det føles litt ut som om jeg spiller et spill med gin'n'runny. Jeg liker jobben min veldig godt, men jeg vet også at jeg kan like andre steder like godt (eller bedre, eller verre). Men tror ikke jeg helt er klar for å skifte jobb nå, men det er fint å tenke litt på det. Uansett, jeg var veldig glad for at dagen med forelesninger var over. Jeg dro innom butikken for å handle, men fant ikke hovedingrediensen jeg lette etter. Så nå har jeg måttet lage en alternativ plan. Problemet er at jeg også mangler ingredienser til den alternative planen min. Men jeg kan ikke se for meg at jeg orker å bevege meg ut av huset i morgen. Kanskje jeg må gjøre matlagingen på torsdag i stedet. Jeg dro også innom Rituals for å kjøpe gave. Hadde egentlig lyst til å kjøpe et påskeegg, men de var utsolgte. Jeg var ikke den eneste som var ute etter et påskeegg, så da tenker jeg at Rituals egentlig trolig har tapt litt på å ikke ha et større stock av påskeegg. Men jeg fant en annen gaveeske, også fikk jeg så mange freebies som jeg egentlig bare pakket sammen med gaveesken. Eneste jeg beholdte selv er en liten prøvetube av en håndkrem fra Jing-serien. Da jeg kom hjem innså jeg at jeg egentlig ikke handlet ingredienser til et fult måltid. Så da måtte jeg egentlig bare være litt kreativ og se hva jeg hadde i skapet/kjøleskapet/fryseren. Så jeg endte opp med å lage en kylling, spinat- og steinsopp risotto. Jeg er veldig glad for å ha brukt opp risottoen, for jeg må helt ærlig innrømme at risotto ikke er helt min greie. Forrige gang jeg prøvde å lage risotto fulgte jeg en oppskrift, og jeg hatet resultatet. Denne gangen lagde jeg bare risotto på instinkt, og det gikk mye bedre. Jeg er ganske snufsete og det er spesielt den ene nesen som renner som en foss. Tror det skal bli godt med nok søvn. Jeg vurderte å trene i dag. Det hadde vært optimalt dersom jeg skal få til to økter denne uken, men jeg var for sliten for det. Går helt fint dersom det ikke går med to økter denne uken. Life goes on. Nå skal jeg ta kvelden, gleder meg til å sove!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar