lørdag 14. oktober 2023

But nobody wants you bad as I do. Baby, let me plead my case

Så den nye musikkvideoen til Troye Sivan i går, og jeg ble nesten litt satt ut over hvor mye jeg likte videoen. Sangen er i utgangspunktet ikke helt mine vibes, men jeg ble ganske forelsket da jeg så på videoen. Det føles ut som det er ganske lenge siden jeg forelsket meg i noe musikk. Men nå er det One of your girls av Troye Sivan og Ghost av Sigrid som dominerer spillelisten min. Jeg vil stort sett alltid foretrekke triste sanger, og begge disse sangene er nettopp det. Jobb var egentlig ganske bra i går, og etter jobb dro jeg innom kjøpesenteret. Jeg tenkte at jeg skulle handle litt etter jobb slik at jeg slapp å forlate huset i dag. Jeg gikk innom et par butikker før jeg handlet mat. Prøvde på et par plagg som står på ønskelisten min. Jeg prøvde på et skjørt, et par jeans, og et par svarte bukser. Jeg ble overrasket over skjørtet, og der og da likte jeg det. Men jeg var likevel usikker. Vanligvis betyr det at jeg heller velger å vente og tenke over om jeg vil kjøpe plagget eller ei. Men jeg så at skjørtet var utsolgt online, så da ble jeg litt bekymret for min mulighet til å finne skjørtet igjen. Så jeg kjøpte det med tanken at det ville gi meg litt mer tid å tenke på kjøpet. Jeg prøvde på skjørtet hjemme, og det var dessverre ikke helt det jeg hadde sett for meg. Jeg føler meg ikke sånn veldig bra i skjørtet, og det er en oppskrift for at jeg alltid kommer til å velge å ha på noe annet. Så jeg får dra og bytte skjørtet neste gang jeg skal på kjøpesenteret. Jeg har turnusfri neste uke, og da er ønsket at jeg skal finne tid til en shoppingsdag og prøve å finne litt av de plaggene jeg føler garderoben mangler. Jeg fikk omsider handlet meg mat før jeg gikk hjem i regnværet. Joggeskoene ble ganske bløte. Planen var at jeg skulle gjøre treningsøkten jeg ikke gjorde på torsdag i går. I tillegg skulle jeg lage stroganoff-gryte. Men jeg gjorde verken. Jeg hadde unngått å kjøpe noe bakst på butikken selv om jeg var veldig fristet, fordi jeg visste jeg hadde disse sjokoladepaiene i fryseren. Men så kom jeg hjem og leita i fryseren, bare for å innse at de var forsvunnet. Viste seg at mamsen hadde gitt de bort. Jeg ble ganske irritert. Det er nok også at jeg har mensen og hormonene herjer i kroppen, men jeg tenkte da at neste gang jeg baker, gidder jeg ikke å dele baksten med noen. Bare for å være en bitter bitch liksom. Jeg er nok ikke så egoistisk, men det blir streng beskjed om å ikke gi bort i hvert fall. Jeg sparer også bakedagen min til turnusfri neste uke. Da blir det nye kanelboller i fryseren som jeg kan nyte. Jeg kjøpte med meg en melkerull som jeg har spist litt av i dag, men når jeg har lyst på bolle og bakst, så er det faktisk ingenting som kan mette det suget. Det positive med at jeg endelig fikk mensen, er at huden har begynt å roe seg ned. Nå gjenstår det fortsatt bare arr etter kviser, men det pleier heldigvis ikke å ta så lang tid før arrene omtrent er borte. I dag våknet jeg opp litt sent, ble liggende i sengen og spille ulike spill på mobilen min. Det er for eksempel lenge siden jeg har spilt Runescape, hvilket jeg gjorde i dag. Jeg har vel egentlig tentative planer om å gjøre den treningsøkten og lage den stroganoff-gryten i dag. Men jeg må helt ærlig si at jeg ikke har noe treningsmotivasjon akkurat nå. Prøver å tenke at det er greit, men jeg skal nok lage stroganoff!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar