fredag 27. oktober 2023

I could have opened up, cried and almost been myself. But I took the piss instead

Jeg husker jeg var så irritert over at Origins endret formelen på favoritt dagkremen min. Og etter det har jeg vært på utkikk etter en ny favoritt. Jeg forelsket meg i Cremorlab Water Gel, men den ble plutselig veldig vanskelig å få tak i her i Norge. Jeg savner den fortsatt, og hvis jeg noen gang ser den i butikk, så skal jeg søren meg kjøpe den! Etter at Cremorlab ikke lenger var tilgjengelig, gikk jeg til Klairs Fundamental Water Gel Cream som hadde noenlunde lik konsistens. Men jeg må si at jeg aldri helt vennet meg til lukten. Jeg har forsøkt apotek-produkter fra merker jeg synes er veldig bra, men jeg er veldig kresen på konsistens og følelsen av dagkrem på huden. Så jeg endte opp med å snu meg tilbake til Origins for å se om jeg kunne finne noe som var lignende den originale favoritten min. Og jeg må si at Make A difference Plus + føles veldig bra ut på huden. Jeg digger også lukten! Så den ticker alle boksene mine. Eneste som er kjipt er at den koster litt mer. Det er litt smertefullt å bruke så mye penger på hudprodukter regelmessig. Men jeg har mye glede av at huden min får den pleien jeg føler den har behov for. Gårsdagens vakt på jobb er en av de verste vaktene jeg har hatt på lenge. Vi skjønte allerede raskt da vi kom på jobb at det var mange arbeidsoppgaver vi skulle få gjennomført. Og det hadde kanskje gått helt greit om det kun var dèt vi trengte å tenke på. Men det er sjeldent at det ikke oppstår flere situasjoner og nye arbeidsoppgaver. Følte jeg druknet litt i arbeidsoppgaver. Det ringte i ett sett, og jeg fikk flere og flere gule lapper fra andre kolleger med spørsmål om hjelp. Jeg måtte rett og slett beklage for at jeg ikke hadde kapasitet til å hjelpe. Om det hadde vært en vanlig vakt, så hadde vi nok gått uten pause. Men vi hadde alle startet på vakten tidlig. Så for å unngå at vi skulle falle om, så prøvde vi oss på en matpause. Det ble en sånn pause hvor vi fikk sitte i fem minutter, deretter gå ut igjen, også fem minutter til før vi måtte ut igjen. Alle var egentlig veldig ferdig med vakten flere timer før vi faktisk skulle være ferdig. Jeg tilbudte meg å komme på jobb i dag morges, men det var altså det siste jeg hadde lyst til å gjøre. Vi diskuterte oss imellom at det skulle gå opp med bemanningen, men at jeg kunne ringes ved behov. For å si det sånn så var jeg ganske mye våken i natt. Sovnet endelig ordentlig etter klokken seks og våknet litt før ti. I dag var planen å ta litt progresjonsbilder med tanke på trening. Jeg har forsøkt å ta bilder på samme tidspunkt hver gang, også på samme sted. Problemet nå er jo at det er mye mørkere. I tillegg holder omtrent alle naboene på med takarbeid. Så jeg hadde ikke akkurat lyst til å åpne gardinene mine for å få øyekontakt med arbeiderne. Så lyset blir helt feil. Men jeg innså heldigvis at jeg ikke egentlig trenger å ta progresjonsbilder før desember når målet mitt var å få tatt bilder x4 i løpet av året. Så nå kan jeg krysse bort det fra to-do listen min denne uken. Men jeg må si at jeg absolutt synes det er best med progresjonsbilder når det gjelder å se fremgang i trening. Jeg har ikke opplevd noe drastisk forskjell, men jeg kan se at jeg har fått mer muskler, hvilket er veldig gøy! Jeg skal ellers gjøre en Caroline Girvan økt i dag, lage pizzasnurrer og ta meg en dusj. I morgen tror jeg at jeg må jobbe en dobbelvakt. Så jeg kan med en gang si at jeg gleder meg til at arbeidshelgen min er over. Hadde egentlig planer om å gå hjem etter vakt i morgen, men jeg pleier kun å gå hjem etter dagvakter. Så jeg får jeg heller tilfredsstille det ønsket neste uke (hvis jeg må jobbe dobbelt i morgen). 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar