tirsdag 24. oktober 2023

Lining down the block to be around you. But baby, I'm first in place

Det ble endelig en bakedag på meg. Oppskriften jeg følger bruker en kjøkkenmaskin til å kna deigen, men her i hus blir det gjort for hånd. Det er ganske terapeutisk og tilfredsstillende. Føler også at jeg lærer bedre på den måten, fordi jeg nå klarer å gjenkjenne når deigen er klar. Men det skal sies at man må bruke muskler. Og det føltes litt sårt ut når jeg gjorde en treningsøkt med fokus på overkroppen i går. Nå har jeg over tjue kanelboller som står og kjøler seg ned. Jeg skal pakke de ned og lagre de i fryseren slik at jeg kan nyte boller over lang tid. Det føles ut som om klokken er 22 nå, og at dagen er omme. Jeg føler meg i hvert fall litt sliten. Men jeg har fortsatt en rekke greier på agendaen som skal gjøres i dag. Det er to familiemedlemmer som har bursdag denne uken, så jeg skal sende av gårde brev og pakke. Men jeg måtte først finne ut av hva jeg ville sende til Volla. Nå har jeg bestemt meg for en broderibok og holdt av boken i butikk. Til nevøen blir det penger i likhet med resten av tantebarna mine. Jeg må bare ordne en boks til å sende pakken til Volla i. Jeg skal også levere tøy til klescontainere. Med unntak av et par plagg, så er vel alt rett og slett blitt for lite til meg, eller for trangt. Resten er ganske ødelagte klær, som jeg personlig synes tilhører avfallet. Men det er visst ikke korrekt det heller. Jeg skal handle mat til resten av uken, kjøpe husholdningsartikler som det er tomt for i hus. Skal vaske sminkekostene mine og lage taco. Jeg håper på å få gjort en kondisjonstreningsøkt i dag også. Skal egentlig gjøre den andre Caroline Girvan økten for denne uken i morgen, men jeg har lyst til å prøve å beholde morgendagen som en komplett fridag. Skal ikke gjøre en dritt liksom. Men det er da avhengig av at jeg får gjort alt det andre jeg har listet opp her. Problemet er at jeg egentlig har lyst til å bare legge meg i sengen og være ferdig med dagen i dag. Men jeg har tillat meg selv til å ta bussen til kjøpesenteret som et insentiv til å få gjort alt jeg skal gjøre. Så om en halvtime skal jeg ut av huset! Jeg får nok ikke sent pakken og brevet i dag, fordi jeg først skal ordne den boksen. Men jeg får gå innom posten på torsdag før jeg drar på jobb, så blir det gjort da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar