torsdag 5. oktober 2023

we dig holes and we're digging right in your fears

Den første nattevakten min var ganske fæl. Jeg har ratet den som den nest verste nattevakten min (som jeg kan huske i hvert fall). Alle var stabile, så det var ikke fælt på den måten. Det var heller det at jeg ble på en måte låst på fast slik at jeg ikke fikk gjort jobben min. Måtte be kollegaen min om å komme på jobb tidligere for å hjelpe meg med det som egentlig skulle vært mine oppgaver. Heldigvis fikk vi ekstra personale den neste vakten slik at jeg fikk gjort jobben min! Etter jeg var ferdig på jobb i går, dro jeg på to butikker for å handle mat til uken. Planen for denne uken er å lage pasta med hvit saus. Jeg skal også lage kylling med couscoussalat. Jeg dro hjem for å sove litt, hvilket endte opp med å være i tre timer. Våknet opp, spiste mat og prøvde å finne nok energi til å dra på butikken igjen. Hadde en ganske lang handleliste, så jeg er glad for at jeg dro på butikken i to omganger i går. Det var jo egentlig fordi at mange av butikkene jeg ville innom ikke var åpne ennå på tidspunktet jeg var ferdig på jobb. Jeg gikk innom Søstrene Grene for å se etter Halloween-relaterte greier, men fant egentlig kun juleting. Jeg ble fristet til å kjøpe masse smågreier, men jeg klarte å stoppe meg selv i å kjøpe ting jeg absolutt ikke hadde behov for. I stedet fikk jeg kjøpt det som var på handlelisten min, inkludert favorittsjampoen. Jeg var hjemme litt før sju etter handleturen min. Ordnet litt drikke før jeg begynte å gjøre meg klar for en treningsøkt. Det var heldigvis fokus på overkroppen, for jeg hadde definitivt ikke klart å utføre en leg-day i går. Nå skal det sies at gårsdagens økt likevel var en "killer". Armene ristet mens jeg prøvde meg på dips, og jeg hadde egentlig ingen sjanse på å utføre armhevinger med god teknikk. Det har jeg vel egentlig ikke uavhengig av den økten. Drømmen om å utføre armhevinger med god teknikk lever! Jeg klarte å legge meg rundt klokken ett i natt, og tvang meg selv til å våkne opp klokken åtte. Det var veldig vanskelig, men jeg vet at det vil bidra til at jeg enklere klarer å snu døgnet igjen. Planen for i dag var egentlig å lage pastaretten. Trodde vi hadde masse pakker med linguine hjemme, så jeg hadde planer om å bruke det i dag. Men vi var visst tomme. Så jeg har skiftet gir, og planen blir i stedet å lage couscoussalat og kylling. Og jeg må si at det egentlig er veldig fint, fordi jeg ikke helt føler for pasta i dag. Ellers skal jeg prøve meg på en treningsøkt med fokus på ben i dag. Forhåpentligvis har jeg faktisk overskudd til det i dag. I morgen er starten på arbeidshelgen min, og jeg må si at jeg gruer meg litt. Mange av kollegaene mine som har samme helg er bortreiste, og da blir alltid dynamikken litt annerledes. Dessuten ser det ut til at jeg må ha med meg student, hvilket jeg helt ærlig ikke er så veldig glad i. Det går nok fint, men jeg gleder meg til neste fridag allerede. Nei, nå skal jeg gå og lage mat!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar