mandag 23. oktober 2023

If all we need is love, then why is it so damn confusing?

Jeg hadde skrudd av lyset og var på vei til å sovne når jeg snudde meg litt og hånden min traff noe som kjentes fuktig ut. Visste med en gang at det var håndkrem. Skrudde på lampen min og så at da jeg skulle skvise ut håndkrem fra tuben, hadde jeg tilsynelatende skvist ganske mye. For det var litt håndkrem på putevaret, på skulderen min og på dynetrekket. Jeg ble ganske irritert over meg selv. I etterkant er jeg overrasket over at det ikke har skjedd meg tidligere. Nå er det en flekk på det nyvaskede dynetrekket mitt, og jeg vurderte faktisk et øyeblikk å skifte på det før jeg la meg i går. Men jeg orket ikke tanken på det. Jeg hadde en veldig realistisk drøm om at jeg og Kiwi skulle reise til Kina. Men det var masse snø og innstillinger på busser. I drømmen var jeg også ganske sikker på at flyet ville bli innstilt. Jeg hadde ikke reist hjemmefra fordi jeg bare antok det, også ble det såpass sent at jeg trodde jeg uansett hadde mistet flyet. Men så søkte jeg opp flybillettene i e-mailen min og fant ut at jeg hadde to timer på meg før flyet skulle dra. Det var en ganske stressende drøm, og da jeg våknet opp gikk jeg inn på e-mailen min for å sjekke at jeg ikke skulle reise til Hong Kong i dag. Det stemte heldigvis ikke. I dag var planen å dra inn til byen/sentrum for å dra på shopping. Det som er komisk er at det kun er den første butikken jeg gikk innom hvor jeg kjøpte noe. Fikk kjøpt meg en cardigan på & Other Stories som har stått på ønskelisten i ett par år tror jeg. Det som var skikkelig fint med shoppingdagen, var at jeg fikk prøvd på en rekke ting jeg har sett online og tenkt "den var fin". For det viste seg at mye var fint på bildet, men passet ikke like fint på. Jeg var blant annet innom COS for å prøve på en vakker marineblå kåpe. Men jeg druknet i den, og fant ut at designet ikke var noe for meg. Tenkte egentlig at jeg også skulle kjøpe meg en basic t-skjorte derifra, men så syntes jeg at stoffet ble for tjukt. Jeg gikk innom Weekday som nå føles alt for kult ut for meg. Kunne liksom se det på klientellet som var ganske mye mer grungy/edgy enn det jeg vil anse meg som. Men jeg fant faktisk ganske mange fine ting på Weekday. Det var bare ikke akkurat ting jeg har på listen min, så jeg etterlot de i butikken. Jeg prøvde også på en overdel som jeg har prøvd på tidligere, bare i svart. Da syntes jeg at den ble for stor, men nå prøvde jeg den på i beige. Og jeg syntes den satt ganske bra på. Så nå vurderer jeg å kjøpe den, men den er heller ikke på listen min. Jeg har prøvd på flere jakker/kåper i dag, og det var en som jeg faktisk ble litt forelsket i. Ble litt overrasket, fordi den er såpass maskulin i utseendet. Jeg prøvde på en størrelse som var hakket stor på meg. Men samtidig tror jeg kanskje at jeg trengte den størrelsen fordi jeg vil få mer plass til strikket tøy under. Tror likevel at jeg ikke hadde klart å bestemme meg uten å prøve på begge størrelsene. Så ja, alt i alt fant jeg veldig mye fin i dag med potensiale. Jeg er fornøyd med at jeg kun kjøpte en ting, for det var vel kun den jeg var helt sikker på. Alt annet får leve litt i hodet mitt, og i fotoalbumet på telefonen min. Jeg var på shopping i fem timer, så jeg var ganske sliten og sulten da jeg kom hjem. Innen kvelden er omme skal jeg gjøre en treningsøkt. Det er heldigvis fokus på upper body. Ellers hadde jeg nok ikke klart å gjennomføre en økt i dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar