torsdag 12. oktober 2023

I savor the wounds, pretending like I'm self-soothing

Endelig kom menstruasjonen da. Jeg visste det jo på en måte da jeg byttet til hvitt sengetøy. Ofte dukker menstruasjonen opp når jeg har gjort det. I dag dukket den opp på jobb, men heldigvis var jeg ganske greit forberedt på at det kunne skje. Jobb var egentlig ganske bra i dag, men det var et øyeblikk hvor jeg virkelig kjente på menstruasjonssmertene. I tillegg var jeg sikkert litt mer sur enn jeg vanligvis er, men jeg tror ikke det var  mye. Huden min har gått bananas mens jeg har vært premenstruell, men nå håper jeg at den kan roe seg og få litt pause fra flere underjordiske kviser. Gikk innom butikken etter jobb for å handle mat. Tenkte i utgangspunktet at det skulle være siste gangen jeg var på matbutikken for denne uken, men jeg tror jeg må handle igjen i morgen eller på lørdag. Må handle og lage mat til starten av neste uke også. Så jeg får se an hva jeg orker i morgen. Jeg kjøpte nok varer i dag til at den lille tursekken min nesten ble full. Så gikk jeg hjem, hvilket var ganske fint å gjøre, spesielt når jeg har hatt så mange ting å tenke på. Får rett og slett luftet hode, prosessere og legge fra meg tankene innen den tid jeg har gått hjem. Nå skal det sies at jeg var veldig sliten de siste 100-200m fra huset. Jeg har spist mat og fått litt energi, også skulle jeg egentlig ha gjort en treningsøkt med fokus på upper-body i dag. Jeg er veldig glad for at det er det jeg skal nå som jeg har fått mensen. Men vet du hva? Jeg orker ikke tanken på en treningsøkt nå. Det får heller bli i morgen. Jeg klarte å motivere meg selv til en treningsøkt på tirsdag. I dag har jeg gått hjem fra jobb, i morgen blir det en treningsøkt og på søndag skal jeg gå på tur med et par venninner fra vgs. Det er sånn blast from the past. Men ja, jeg tenker at det får holde for fysisk aktivitet for uken i tillegg til jobb som er ganske fysisk i seg selv. I dag er en sånn dag hvor kroppen bare føles ganske ødelagt ut, hvilket føles oftere og oftere ut de siste årene. Nå skal jeg ta meg en dusj, spise litt kvelds og forhåpentligvis legge meg tidlig. Skal på en tidlig vakt i morgen også, men det er heldigvis den siste før helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar