søndag 1. oktober 2023

Kinda miss usin' my body. Fuck it up just like this party did tonight

Det var en rar dag i går, jeg følte meg egentlig ganske shitty hele dagen. Nesten som om jeg skulle vært skikkelig hangover uten å faktisk være det. Pai-eksperimentet mitt gikk egentlig bra. Jeg tror ikke jeg kommer til å lage det samme igjen, men for nå har jeg litt bakst i fryseren som jeg kan nyte når jeg får lyst på det. Men jeg må nok finne en dag til å lage litt mer kanelboller. Jeg la meg litt før midnatt og drømte blant annet om at jeg gikk i treningstøy til en event som var mer formell. Sov til klokken sju og følte meg så mye bedre. Det er rart, fordi jeg sov likt antall timer som døgnet før. Forskjellen var at jeg sovnet etter klokken to natt til lørdag. Jeg stod opp i dag, spiste litt havregryn og begynte å gjøre meg klar for en joggetur. Hittil har jeg jogget ca. hver andre uke, hvilket har passet meg veldig bra. Dagens joggetur var veldig hard. Tror det både skyldtes at jeg ikke ventet så lenge etter jeg hadde spist ferdig frokost før jeg begynte, og fordi jeg sannsynligvis brygger på en forkjølelse. Så jeg følte meg nokså tett i dag, hvilket gjorde det vanskeligere å få inn nok oksygen under joggeturen. Måtte stoppe opp flere ganger, blant annet for å snyte meg. Så der og da følte jeg meg ikke så veldig bra. Det virket også ut som om min recovery-tid tok lenger tid i dag. Samtidig hadde jeg et fokus på løpestegene mine i dag, og jeg syntes det gikk ganske bra for det meste. Og nå i etterkant av at jeg er ferdig med joggeturen, har gjort uttøyningsøvelser og har hvilepuls igjen, så føler jeg meg selvfølgelig bra. Jeg er en type person som egentlig trives best med trening på kveldstid, en time etter at jeg har spist middag. Har nemlig forsøkt treningsøkter på morgenen, men da opplever jeg ofte at jeg ikke har nok energi til å gi maks. Eneste unntaket er joggeturene som jeg foretrekker å gjøre på morgenen. Etter uttøyningen, dusjet jeg kroppen og tok på meg en ansiktsmaske mens jeg hadde føttene i ett fotbad. Har tatt dagens Omega-3, og føler meg generelt veldig bra nå. Jeg skal straks spise litt lunsj, også er planen min egentlig å preppe mat til de neste døgnene. Jeg skal på nattevakt i morgen, og da er det deilig å ha klart mat slik at jeg slipper å tenke på matlaging. I det siste har jeg vært litt overveldet over all maten i kjøleskapet. Har liksom begynt å handle litt for flere uker om gangen, og det tror jeg rett og slett blir litt for mye for meg. Så denne uken har jeg hatt litt fokus på å prøve å bruke opp maten i kjøleskapet. Planlegger å lage litt mer couscous-salat neste uke fordi det er modne cherry-tomater i hagen og fordi jeg har en pakke feta-ost i kjøleskapet. Jeg skal lage meal plan for neste uke i morgen, også tror jeg at jeg skal handle mat etter jeg har gått av siste nattevakt. Men ja, det er ingen store planer for dagen i dag, så jeg tror jeg skal tillate meg selv å spille litt Sims. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar