søndag 22. oktober 2023

I know I'm not what you want, but I can't let go of that little moment I thought I was yours

Endelig har jeg ordnet påfyll for favorittparfymen. Denne uken har ikke helt gått som planlagt, det ble litt mer ekstravakter på meg. Men det går fint, fordi jeg uansett ikke hadde satt noen faste planer de dagene det gjaldt. Men jeg var veldig glad for å endelig ha fri. Jeg lot meg selv sove så lenge jeg kunne i går, men likevel stå opp tidlig nok for å rekke avtalen min. Forrige ukes gåtur ble forskjøvet til i går, og det var jo litt komisk med tanke på at det stod at det skulle snø på værvarselet. Allerede i det jeg gikk ut for å vente på å bli hentet, så dalte det snøfnugg mot bakken. Og det var lenge før værvarselet hadde varslet om at det egentlig skulle begynne å snø. Planen var å gå en tur rundt ett vann, men så endte vi opp med å gå opp en ås. Vi gikk også en vei som ingen av oss hadde gått før, men det gav oss egentlig ganske bra med ly på vei opp til toppen. På toppen var det naturligvis ganske mye vind og snø. Vi var en litt sliten gjeng som ikke helt hadde planlagt å gå i ett bratt terreng, og jeg var litt lei meg for at jeg ikke hadde planlagt godt nok til å kjøpe kvikk lunsj til turen. Jeg går ofte sånne turer med Lynx og co, og da er jeg så vant til at det er Lynx som har med seg snacks i sekken sin. I går gikk jeg med to gamle venninner, hvor jeg tror jeg kanskje har mest erfaring på slike turer. Det ble ikke lange tiden vi nøt det vi hadde av utsikt, for det ble fort ganske kjølig. Jeg var glad for at jeg hadde tatt på meg mine ordentlige tursko, for veien nedover ble nokså glatt med snø. Det ble heldigvis ingen skader på vei opp eller ned. Alt i alt var det en hyggelig tur, og jeg ble litt overrasket over at vi fortsatt kan ha så mye til felles så mange år etter vi først møttes. Nå er dette også venninner som jeg bare har sett et par ganger siden vi ble ferdig på skolen, så det føles litt merkelig ut at det skal være så enkelt å bare komme overens på den måten. Altså at det nesten ikke er gått over ti år siden vi hang sammen regelmessig da. Men det er veldig hyggelig, og jeg er takknemlig for at det er sånn med tanke på alderen. Jeg vet jo at det er vanskeligere å få seg venner i eldre alder. Nå skal det sies at jeg uansett er fornøyd med de relasjonene jeg har. Jeg følte at jeg hadde all verdens tid i går etter å ha gått på tur tidlig, så jeg endte opp med å spille litt Sims. Men jeg ble fort lei, og bestemte meg egentlig for å se Hjem til Jul om igjen. Det er ikke så veldig ofte at jeg egentlig bare ligger/sitter og ser på en serie uten å gjøre noe annet. Men det var det jeg gjorde i går, og jeg må si at jeg er så glad for at det er Jonas hun ender opp med! Jeg føler meg ganske støl i leggene i dag, så jeg må nok gjøre en uttøyningsøkt i dag. Kan hende jeg tar meg en treningsøkt, men det blir i hvert fall ikke noe Caroline Girvan i dag. Ellers skal jeg skifte sengetøy på sengen, vaske og støvsuge soverommet, og deretter vaske bad. Gleder meg allerede til å legge meg nydusjet i nytt sengetøy. Skal lage pizza til middag i dag, også må jeg også lage en plan for neste uke og alt jeg har lyst til å gjøre mens jeg har turnusfri. Det blir en fin dag i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar