onsdag 25. oktober 2023

I thought that if I piled something good on all my bad, that I could cancel out the darkness I inherited from dad

Jeg har kjøpt fem nye plagg i løpet av en måned. Det føles helt absurd ut og ikke minst overdådig. Jeg har en relativt liten garderobe, så det å fylle den opp med fem plagg på så kort tid føles ganske massivt ut. Eneste grunnen til at jeg ikke får helt hetta, er at jeg har fulgt listen min over plagg jeg ønsker å erstatte eller føler jeg mangler. Så det er jo stort sett gjennomtenkte kjøp. Det verste er nå at jeg fortsatt har et skjørt jeg skal bestille. I tillegg har jeg planer om å bestille den kåpen jeg delvis forelsket meg i. Skal bestille den i to størrelser så jeg enklere kan ta en beslutning. I går fant jeg også ut at den formelle svarte buksen jeg prøvde på for kanskje to måneder siden er den buksen jeg ønsker skal fylle "formell svart bukse" kategorien min. Det jeg kan si er jo at jeg kanskje er litt overrasket over at jeg har funnet så mange ting som jeg liker med tanke på hvor kresen jeg kan være på detaljer. Nå skal det sies at den grå cardiganen og den beige overdelen som ble med meg hjem i går skal prøves på nytt i dag. Skal være veldig sikker på mine kjøp før de får lov til å bli en ordentlig del av garderoben. Det blir uansett brukt ganske mye penger på klær denne måneden, hvilket egentlig er typisk for meg fordi jeg er veldig glad i klærne som er i butikk på denne årstiden. Ellers må jeg si at i det jeg kjøpte med meg en Norgespakke liten boks i går, så fikk jeg veldig følelse av at julen er her. Det er stort sett da jeg skal sende av gårde pakker. Dessuten stod det ei dame i kø foran meg og snakket i telefonen om julegaver til et familiemedlem. Julevarene er jo ankommet butikkene for lengst. Jeg vet at jeg må være litt tidlig ute med julegaver til Volla og co fordi de blir bortreist i julen. Men det er litt for tidlig å tenke på nå, så jeg tror jeg skal ordne det neste helg eller helgen deretter. Jeg var først hjemme etter klokken sju i går, så jeg skiftet til joggedressen min og begynte på taco'en. Samtidig måtte jeg begynne å pakke ned alle kanelbollene som nå hadde blitt kalde nok til å legges i fryseren. Alt tok sin tid, så jeg var vel egentlig ikke ferdig med å spise før klokken var halv ti. Deretter hadde jeg en del oppvask å tenke på. Hadde med andre ord ikke tid til den treningsøkten jeg hadde håpet på. Og jeg trodde egentlig at jeg var ferdig for dagen da, og gikk egentlig til soverommet for å legge meg i sengen. Men så kom jeg på at jeg skulle vaske sminkebørstene mine, også skulle jeg jo pakke inn gave til Volla og pakke den inn i boksen jeg hadde kjøpt. Jeg var ganske sliten når jeg omsider fikk lagt meg, men i gjengjeld har jeg sovet ganske bra. Det blir en avslapningsdag for meg i dag, og siste dag av turnusfri. Har blitt spurt om å jobbe flere ganger i løpet av turnusfri nå, men jeg trengte å beholde noen fridager altså. Jeg skal prøve meg på den treningsøkten jeg tenkte på i går selv om jeg skal slappe av i dag. Tror uansett at jeg vil ha mye glede av litt kondisjonstrening i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar