søndag 11. juni 2017

don't know where I am with you, forgetting time and space with you

Min belieber friend peker på festivalplakaten, peker på navnet "Isak". Så hva du skrev, sier hun, og sier at hun kunne se det for seg. Det er så flott når flere venner bekrefter at Isak er min type. Apropos Skam, så bestemte jeg meg for å se på det før kveldsvakten min. Valgte antakeligvis det tidspunktet fordi jeg syntes synd på meg selv. Synes absolutt at sesongen er veldig bra, og en av grunnene til at jeg synes Skam er så bra, er at karakteriseringen av alle karakterer er dynamiske. Det er ingen som kun er "snill" eller "slem". Alle er litt av alt, alle er problematiske slik mennesker faktisk er. Så jeg synes det at Sana som vi tidligere (hovedsakelig) har sett den "tøffe" og "kule" siden av, blir fremstilt mer sårbar og som mer enn en boss-lady. Nå gleder jeg meg til å se slutten, også blir det selvfølgelig trist også, at det hele er slutt. Og det sier jeg, som egentlig kun har hatt et forhold til serien i 1-2 måneder. Buksene jeg bestilte passet selvfølgelig ikke, men jeg ble selvfølgelig skuffet. Reisen til å finne et par kule jeans fortsetter. Det har stortsett regnet den siste uken, og da jeg så ut av vinduet i går tenkte jeg at jeg aldeles ikke skulle ha på noe kjole eller skjørt. Neida, det ble jeans. Kledde på meg, også kneppet jeg opp buksesmekken og la meg på sengen, så på mobilen som viste at klokken var 17.20. Veldig ofte er tanken på å være sosial egentlig lite fristende, men jeg dro meg ut av sengen og ut av døren akkurat i det Monchita kom hjem fra Sverige med en pakke sjokolade til meg. Klarte nesten å gå meg vill på vei til ekteparet. Da jeg sa dette, så de på meg som om jeg var gal, noe som de gjør relativt ofte. Du er jo omtrent lommekjent her, sa de. Jeg gikk bare ut feil sted fra t-banen, og da klarte jeg ikke å kjenne meg igjen. Heldigvis valgte jeg å dra opp Google Maps i stedet for å følge stien jeg trodde kanskje førte meg til riktig sted. Jeg kom meg omsider frem, og begynte egentlig å spise pølse med en gang. Det er nå slik at jeg bruker ganske lang tid på alt, og å skulle spise mens jeg holder samtaler er omtrent umulig for meg. Spiste nesten tre pølser utover hvertfall to timer. Jada. Jeg hadde i utgangspunktet kun med meg to øl og en cider, for jeg hadde ingen planer om å bli særlig beruset. Så drakk jeg punsj som bare smakte godt, og da ble det mange flere glass enn jeg hadde tenkt. Hadde heller ingen planer om å dra ut på byen, hvilket er hvorfor jeg ikke hadde med noe veske. Er vi de yngste, spurte Marble. Ja, svarte jeg. Også står vi i kø til et utested med 25-årsgrense, og jeg tenker at jeg aldri er gammel nok, eller ung nok. Og tror du ikke at man føler det i all evighet? Vi var heldige, for vi fikk komme inn siden vi var i selskap med min belieber friend og en kar som var over 25. Det er andre gang jeg har fått lov til å komme inn på et utested med høyere aldersgrense til tross for å ha sett på id-en min. Jeg kan ikke si at jeg bevisst har forsøkt å gjøre det akkurat, men det handler mer om at man ikke vet hva aldersgrensen er før du står med dørvakten. Jeg drakk gin russian for første gang på flere måneder, og det var det sterkeste jeg hadde drukket i går, så det var nok. Vi presset oss ut på dansegulvet, hvor musikken var irriterende. Jeg foretrekker å danse til sanger jeg kan synge til, så da blir elektronisk musikk egentlig bare dritt. Marble og jeg forlot gjengen relativt tidlig, fordi vi har en lang hjemreise, og verken av oss hadde lyst til å være hjemme kl. 5.00. I stedet var jeg hjemme før 3.00 etter høylytt samtale med Marble på bussen (er sikker på at alle kunne høre samtalen vår, når jeg tenker på det i ettertid). Jeg sovnet 3.30, og sov frem til 12.30. Det var absolutt en bra kveld, og jeg koste meg til tross for at jeg ikke alltids er så keen på å være sosial. Det er også gøy å ta en impromptu-tur ut på byen, lenge leve livet. Jeg kjenner på alkoholen-- kroppen er ikke vant til det lenger, også er det vel alderen som jobber i mot også. Jeg har spist vårruller til frokost/lunsj, også har jeg ryddet rommet mitt. Nå sitter jeg og hører på Sigrid's Dynamite som jeg absolutt synes du bør høre på. Synes at hun er en fantastisk sanger, og jeg gleder meg til å høre et fremtidig album. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar