mandag 19. juni 2017

I fell for it twice and now I'm just warning you

Det er veldig typisk at været er på topp når jeg jobber. Den følelsen når du ser at det er sol alle dager utenom de dagene du har fri. YES LIFE! Også er det typisk at foruten fredagen, var resten av jobbhelgen travel. Jobbet overtid både på lørdag og i går, og hadde likevel litt dårlig samvittighet ovenfor kollegene mine som tok over. Men det er sånne ting som skjer, og som regel noe ikke jeg kan styre. Jeg er glad jeg har kveldsvakt i kveld så jeg fikk sove noe. Føler meg fortsatt trøtt, og skjønner ikke helt hvordan man lever et liv i tillegg til å jobbe hundre prosent i turnus. Trening er i hvertfall nedprioritert til jeg føler jeg har noe energi til overs. Samtidig så slo tanken meg i går kveld at dette er den lille tiden jeg har igjen før skolestart, og jeg sitter fast på skolen. Jeg har visst problemer med forpliktelser, har jeg innsett. Og derfor er det å gjøre avgjørelser spesielt vanskelig. I går spurte en kollega om jeg jobbet et annet sted enn på jobben. Avdelingen min er riktignok delt i to, og jeg er ikke like godt kjent med den andre halvdelen som denne kollegaen jobber i. "Nei," svarte jeg, "bare her". Han så på meg med det blikket alle gjør når jeg sier dette, fordi jeg jobber relativt sjeldent. "Har du en rik mann?" spurte han, og jeg lo. OM jeg hadde en rik mann, hadde jeg antakeligvis ikke vært på jobb. I dette øyeblikket er myggen min største fiende, og jeg er så irritert på den. Det er omtrent umulig for meg å unngå et myggestikk når jeg går av vakt på kvelden, og kroppen er varm og svett etter å ha gått (løpt) inne på et sykehus uten ordentlig luftanlegg. Altså, er det alltid så mange mygg som flyr rundt, eller er det spesielt i år? Det er slik at jeg faktisk unngår å gå ut fordi at det er så mange mygg for tiden, og hvor trist er ikke det? Håper myggbølgen roer seg snart. I går var jeg flink og ryddet rommet selv om jeg helst bare ville legge meg pronto. Nytt sengetøy og en dusj er en match made in heaven. Det begynner riktignok å bli så varmt at dyne er irriterende. Føltes litt ut som om jeg hadde vært på en lang tur uten vann da jeg omsider våknet opp. Nå sitter jeg og spiser is (treat yo self) og slapper av før kveldsvakt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar