tirsdag 20. juni 2017

when she's alone, she goes home to a cactus

Hørte på Kiwi av Harry mens jeg gikk ned trappen i går før kveldsvakten min. Ble litt headbanging før jeg ble lei av sangen. Den er morsom i et par øyeblikk, men så blir den for bråkete for meg. Innså forrige dagen at jeg faktisk får se Leon Bridges synge River (altså på Harry Styles konserten, hvis han ikke blir syk da). Jeg har hørt en liten snutt av den nye Kodaline sangen, og jeg må virkelig si at jeg gleder meg til å høre. Og kan jeg bare si at Dan fra Bastille (vokalisten) er en av de hyggeligste artistene som finnes? Å følge twitteren hans er å oppdage ny musikk kontinuerlig, fordi han promoterer så mange andre artister. Det er så fint å se når folk støtter hverandre. Nå går jeg omtrent på jobb en uke i strekk, og jeg kjenner at livet blir veldig jobb-orientert, i det faktum at jeg sitter og tenker på hva jeg skal gjøre for pasientene mine neste vakt. Lager en mental arbeidsliste liksom, pårørende sier "åh, er det deg igjen?" og pasienten min bekymrer seg for om jeg får nok søvn-- da er du vel litt mye på jobb? Jeg hadde en ganske travel vakt i dag, og den ble utrolig travel på slutten av dagen. MEN jeg har hatt noen av de koseligste pasientene, OG jeg jobbet med en av favorittkollegene mine som jeg ikke har sett på et år kanskje (hun har vært i permisjon). Kollegaen min er kanskje ikke den jeg faktisk jobber best med, men det kjennes ut som det, og selv om det har vært en fæl vakt, så er det alltids greit med henne. Tenk det, å ha en aura som er så god. Det er som jeg sa til teknikeren jeg møtte inne på skyllerommet: om det er dårlig miljø, så går det ikke an å jobbe. Gikk på butikken etter jobb, og jeg fant faktisk ingenting av det jeg skulle ha, så jeg måtte gå til en annen butikk. Der kjøpte jeg to pakker med friskis, blant annet, fordi jeg sluker is som en elefant sluker vann. Jada. Det har riktignok blitt litt kjøligere, og i går regnet det en haug. Jeg har absolutt ikke noe i mot det når det gjelder mildere temperatur på jobb, mindre mygg og mildere temperatur på soverommet når jeg skal sove. Tenk så deilig å kunne bestemme været. "Ja, nå skal jeg ha litt sol". Nå har jeg en siste vakt før jeg endelig har fri. Det skal bli godt. Tiden flyr veldig fort, og Amsterdam begynner å nærme seg. Må begynne å gjøre en innsats i research, så jeg får utnyttet turen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar