fredag 30. juni 2017

alle veit at jenter er helt gærne og gutter er klin kokos

Kom hjem til et brev fra Volla i går, hvilket var en veldig fin overraskelse. Med et flaxkort, og ser du hva hun har skrevet bakpå? Det varmet hjertet. Har hatt relativt travle timer på jobb både i går og i dag, men det har vært greit likevel. Tror jeg er litt høy på livet for tiden, for alt er bra uansett (foruten alle de grøsselige verdensnyhetene). Det skyldes også gode kolleger-- gjør noe med humøret. Jeg er riktignok veldig sliten, det har blitt altfor lite søvn de siste døgnene, og jeg merket det da jeg sloknet på stolen ute i sola etter å ha sittet på stolen i fem minutt. Jeg trodde i utgangspunktet at det skulle være regnvær hele uken, og da var det et sjokk å se at det skulle være tjuefire grader da jeg gikk fra jobb. Skal bli noenlunde likt i morgen, hvilket passer fint fordi jeg har planlagt bursdagsfeiring. Det blir koselig å få samlet noen av jentene igjen-- Sugar uteblir muligens. Snakket med henne over telefon, hvilket var veldig koselig til tross for at jeg ikke liker telefonsamtaler. Nevnte en teoretiker for henne, fordi teoretikeren er på pensumet mitt til høsten. På videregående hadde vi et fag som innebar en haug med teoretikere, så vi er nesten på fornavn med avdøde teoretikere. Hun husket selvfølgelig teoretikeren jeg nevnte. Jeg måtte benytte timene etter jobb til å rydde litt før Ale kommer i kveld. Kommer antakeligvis ingen innlegg her før etter Amsterdam-turen som jeg fortsatt egentlig ikke har satt meg helt inn i. Jeg kjenner at jeg bare gleder meg til å oppleve en ny by, nye erfaringer, og å sykle rundt. Har uansett gode minner med Ale og sykling. Forhåpentligvis er Ale også trøtt i kveld-- da jeg veit at hun har gått av nattevakter i dag, slik at vi legger oss noenlunde tidlig. For det er livet som (pensjonist) tjuetre. Akkurat nå, i dette øyeblikket, så kjenner jeg på en stor glede og takknemlighet for livet mitt. Kjenner på takknemligheten over de utrolig fine menneskene rundt meg og all den gleden de bringer livet mitt. Takk.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar