søndag 25. juni 2017

When we were young, we were the ones; the kings and queens. Oh yeah we ruled the world

I dag har jeg tatt meg en lur i sola. Bortsett fra gåturen til/fra jobb, har jeg sett lite av solen, så det var fint å kunne nyte den i dag. Det skal sies at det til tider var overskyet, og det blåste innmari. Men hva kan man egentlig forvente av en norsk sommer? Fikk Monchita til å returnere ting for meg i dag, for jeg var ganske bestemt på at jeg ikke gadd å dra på senteret. Det lønner seg å ha søsken innimellom. Jeg har holdt en leksjon for mamma angående farer på internett, for ulikt de yngre generasjoner, har hun ikke vokst opp med internett. Så endelig på nestsiste episode av Skam, fordi jeg antok at den siste episoden ville bli lagt ut på fredagskveld. Det gjorde den ikke, men det var kanskje like greit å forlenge den lille tiden som var igjen av Skam-fenomenet. Den siste episoden førte til tårer, latter og bare en generell god følelse. Omtrent alle føler at de kan relatere til serien, det er sannsynligvis en situasjon fra serien som en har vært i selv. Jeg har vært heldig og hatt mange gode vennskap gjennom tidene, som har gitt meg mange gode minner. Og akkurat de minnene blir røsket frem fra skapet når jeg ser på serien. Følelsen av å være ung, føle meg uendelig og å være omringet de beste menneskene i verden. Skam er en fantastisk serie på den måten, hvordan det går an å relatere seg til den. Den er banebrytende i hvordan de bruker internett på så fremtredende måte. Det er også fantastisk manus, hvordan en sesong er bygd opp, alle de små detaljene som går igjen i hele serien. Har alltids syntes at det er en rød tråd i hver sesong, og nå som jeg har sett siste episode, så ser jeg også den røde tråden fra første sesong til siste sesong. Det er trist at det er slutt, men jeg forstår hvorfor, og jeg kan heller sette pris på at det slutter mens ting er bra og på topp. Det kunne antakeligvis vært utrolig mange sesonger, men det kommer et punkt hvor nok er nok. Heldigvis var jeg ikke like investert i serien som andre antakeligvis var. Nå er det på tide å legge meg. Morgendagen bringer en kveldsvakt, og starten på en ny jobb-uke.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar